• Fii83

Hjälp med elektrisk pump! Ardo Calypso...

Är på jakt efter en elektrisk bröstpump och har hittat en av detta märke.
    Googlat som en tok efter vad folk tycker om denna men inte hittat någonting :/
    Är det någon här som använt/använder denna?

Har även funderat på en medela swing...

Erfarenheter?  Flört

Nr 3 har anlänt!
  • Svar på tråden Hjälp med elektrisk pump! Ardo Calypso...
  • malzac
    Fii83 skrev 2013-07-01 17:26:54 följande:
    Är på jakt efter en elektrisk bröstpump och har hittat en av detta märke.

Googlat som en tok efter vad folk tycker om denna men inte hittat någonting :/

Är det någon här som använt/använder denna?

Har även funderat på en medela swing...

Erfarenheter?  

Kolla på amazon.co.uk eller mumsnet.com, där hittade jag några recensioner (på engelska). Här är också en:

www.debalicious.com/2012/04/review-ardo-calypso-breast-pump.htm

Själv har jag använt en Medela Swing, och skulle inte välja den igen. Visserligen funkade den bra för att pumpa på heltid i fyra månader (efter att dottern fyllt sex månader), men sen dog den helt plötsligt. Jag fick en ny på garanti, men bestämde mig för att köpa en annan av två anledningar. För det första så följer Medela inte WHO-koden för marknadsföring, vilket underminerar ammande mammors självförtroende. Och för det andra kör de med öppna system utan membran vilket gör att mjölk och fukt kan komma in i motorn och orsaka mögel. Det går inte att rengöra och mögelsporerna kan spridas till mjölken. Dock kan de uppnå högre sugkraft eftersom vakuumet inte skapas indirekt via ett membran.

Jag använder nu Ameda Lactaline som är dubbel och som har membran. Den funkar jättebra för mig. Men Ardon verkar också bra och kommer med fler tillbehör. Den kan också göras om till en dubbel för en billig peng, och andra extragrejer kostar inte mycket heller. Så kör på den skulle jag säga!
  • Gogelina

Använder det märket och är jättenöjd.

Svar på tråden Hjälp med elektrisk pump! Ardo Calypso...