• MaMaS

Behöver man vara rädd för att det finns kopia på Babyjogger?

Jag har sett en Babyjogger City Elite på blocket som jag är intresserad av. Dock ligger den väldigt mycket lägre i pris än övriga jag sett innan. Då blir man alltid lite fundersam =)
    Vet ju att det finns kopior på Bugaboo och nu undrar jag om någon vet om det finns liknande kopior på Babyjogger? Eller ska man bara slå till ;)

Tack! 

• Svar på tråden Behöver man vara rädd för att det finns kopia på Babyjogger?
  • Griseknoen35

Åk och titta på den. Kläm, känn och titta noga efter mögel. Är det mögel på vagnen så är tyget redo för soptippen. Fråga hur vagnen har förvarats. Kolla hjulen noga så dom är bra och inte drar något mm. Ser allt bra ut så köp :)

• eec82

inte kopior men finns de som inte är köpta i Sverige som är billigare då de innehåller mer kemikalier än det är tillåtet i EU i tyget. Men sen har det varit väldigt bra kampanjer bitvis på dem så de kanske är någon som säljer en sådan de själva köpt billigare. =) 

Lycka till! be att få se kvitto så vet du ju att den inte är stulen med.  

• MaMaS

Tack för era tips!!
    Tyvärr bor jag inte i samma stad som där vagnen finns så isåfall tänkte jag att de kunde skicka den. Men det kanske inte är bra? Vagnen sägs vara ca 1 1/2 år gammal, men mycket billigare än samma vagn som är mycket äldre. Därför man blir lite fundersam =)

• eec82

fråga om de finns kvitto å be att få de mailat eller bild via mms. Skulle själv inte handla en vagn jag inte kontrollerat då du då handlar i befintligt skick. Bor ingen vän eller så i närheten som kan titta bromsar, att ligglägen fungerar samt sitt, kollar hjulen att de sitter som de ska. Att framhjulen går att ställa i låst läge osv. Rätt mycket man missar att kolla om man inte kontrollerar själv. Samt om den drar snett eller något annat. 
    Se att det stämmer med årsmodell osv.  

• MaMaS
    eec82 skrev 2013-07-01 20:05:02 följande:
    fråga om de finns kvitto å be att få de mailat eller bild via mms. Skulle själv inte handla en vagn jag inte kontrollerat då du då handlar i befintligt skick. Bor ingen vän eller så i närheten som kan titta bromsar, att ligglägen fungerar samt sitt, kollar hjulen att de sitter som de ska. Att framhjulen går att ställa i låst läge osv. Rätt mycket man missar att kolla om man inte kontrollerar själv. Samt om den drar snett eller något annat. 
    Se att det stämmer med årsmodell osv.  
    Det är sant. Det kanske är dumt att inte titta på en vagn innan. Det ligger ca 1 tim bort så vi kan ju köra och titta på den. Jag var mest orolig för priset. 
  • eec82
    MaMaS skrev 2013-07-01 20:08:03 följande:
    Det är sant. Det kanske är dumt att inte titta på en vagn innan. Det ligger ca 1 tim bort så vi kan ju köra och titta på den. Jag var mest orolig för priset. 
    förstår, har du länk? kan kika på den. ;) Ska inte knycka den för dig. ;) Eller maila länk om du inte vill lägga ut. 
  • MaMaS
    eec82 skrev 2013-07-01 20:11:56 följande:
    förstår, har du länk? kan kika på den. ;) Ska inte knycka den för dig. ;) Eller maila länk om du inte vill lägga ut. 
    vet du mycket om denna vagnen?

• eec82
    MaMaS skrev 2013-07-01 20:26:04 följande:
    vet du mycket om denna vagnen?

jobbar med att sälja den så kan lite ja. 
  • MaMaS
    eec82 skrev 2013-07-01 20:35:33 följande:
    ok =)

• fisiprutti

Om du bestämmer dig för att köpa vagnen - be att få betala den när du hämtar ut den! Går tex med "bussgods", man får betala lite extra för efterkrav, så betalar man hos ombudet. Jag blev själv misstänksam när jag skulle köpa en vagn av en person på Tradera. Personen föreslog att han kunde skicka rekommenderat istället, men det ger ju inte köparen några garantier om säljaren skiter i att skicka... Jag gick aldrig med på affären, och mycket riktigt så fanns det aldrig nån vagn. Nån vecka senare hade han fått flera hundra anmälningar på sig på Tradera... Kan du kolla om säljaren har många fler annonser, och om de ser misstänkta ut på nåt sätt? 

• MaMaS

Precis, det skickas med blocketpaket. Är det säkert? Vet inte så mycket om det.

• MaMaS
    eec82 skrev 2013-07-01 20:35:33 följande:
    Du har mail =)
Svar på tråden Behöver man vara rädd för att det finns kopia på Babyjogger?