• Anonym (jobbigtyp)

Hur många kalorier innehåller en köpekycklingbaguette?

Har googlat men inga resultat. Någon som kanske vet? Det var en ganska tjock men halv baguette med curryröra, kyckling och grönsaker.

Nu när jag ändå är här och skriver.. Jag tvekar lite på att fixa två tekakor. En med kokt ägg och den andra med keso och tomater.
    Jag planerar att jogga 1 mil imorgon innan frukosten. Efter joggningen tar jag ett äpple.
    Så jag kan äta mina tekakor utan något dåligt samvete egentligen?

Det är semestertider nu och det är väldigt lätt att överäta men hittills har jag iallafall försökt att äta ordentligt och sunt. Idag har jag ätit ca 1700 kalorier förresten. Mer blir det om jag fixar mina tekakor.

Ja, jag är så jäkla sugen på tekakorna men samtidigt vill jag inte bli tjock lagom till hösten när jag är tillbaka på jobbet.
    Så jag vill veta hur många kalorier en kycklingbaguette innehåller (bara på ett ungefär. Jag skrev 600 kalorier men har jag helt fel?) och om jag kan äta mina tekakor utan dåligt samvete när jag ändå ska jogga imorgon?

• Svar på tråden Hur många kalorier innehåller en köpekycklingbaguette?
  • Jon the papa

Skit i kalorier, det är helt meningslöst att räkna. Vill du inte bli tjock så sluta äta pasta, bröd, ris, potatis osv. 
    Skippa kolhydrater ät naturligt fett och ät dig mätt och när du är hungrig. Är du kvinna över 45+ bör du va mer försiktig.

Går o gå ner i vikt på andra sett ja. Testa nått skippa de älskade thekakorna istället så får man resultat. Och ät fett istället för kolhydrater så orkar du jogga fasiken så mycket bättre också.  

• Anonym (lchfTRÖTT)
    Jon the papa skrev 2013-07-01 20:38:32 följande:
    Skit i kalorier, det är helt meningslöst att räkna. Vill du inte bli tjock så sluta äta pasta, bröd, ris, potatis osv. 
    Skippa kolhydrater ät naturligt fett och ät dig mätt och när du är hungrig. Är du kvinna över 45+ bör du va mer försiktig.

Går o gå ner i vikt på andra sett ja. Testa nått skippa de älskade thekakorna istället så får man resultat. Och ät fett istället för kolhydrater så orkar du jogga fasiken så mycket bättre också.  
    Alla vill inte äta LCHF och mätt kan man äta sig även om man äter kolhydrater , samt ner i vikt. Kanske du inte klarade det men de flesta gör det...
  • Anonym (jobbigtyp)

Jag behöver kolhydrater för att orka springa. Tack ändå.
  • Anonym (y)

Alla kan inte äta lchf eller mycket fett överhuvudtaget. Fett sätter sig på underkroppen och för de som är päronformade kanske det inte är så bra.

Själv försöker jag äta paleo...

• Griseknoen35

Hu nej alla kan inte äta fett, själv sitter man på muggen ett par vändor vid för fet mat.

• Anonym (Tallriksmodellen)

Skippa thekakorna och ta en kopp the istället.

Och bara äta ett äpple efter joggingturen är inte bra.
    Ät en bra frukost efter joggingturen istället.

Jag använder mig av tallriksmodellen och har gått ner 15kg på 10månader. Varav jag endast  tränat (promenader, cykling, jogging) under de sista 5 månaderna. 
    Jag äter alltså allt jag vill. Men, små mängder. och jag lägger alltid upp grönsaker på tallriken innan jag tar mat. 

• Jon the papa

ens testat att springa utan kolhydrater ? (inte elitnivå på dig antar jag) Nä alla kanske inte vill äta lchf. Men det betyder inte att gemene man kanske borde äta åtminstone åt det hållet. Va va det för snack om att fett sätter sig på nederkroppen? Helt absurt och jo om man ska dra ett snitt så kan alla äta lchf med variationen mer eller mindre mejeriprodukter. Allt annat är tyvärr skitsnack mer eller mindre om man inte har mycket annorlunda åkommor.

Att man inte VILL det är en helt annan sak. Fast ät dina thekakor o vänta på diabetesen sen :) Jepp snedvriden sarkasm men finns en anledning att hela västvärldens sjuka åkommor går att mycket fint sätta parallellt med det ökade intaget av kolhydrater och andra obskyra gifter som finns i vad gemene man köper.

Antingen vet man knappt vad Låghydrat kost är eller hur det ens funkar och inte kroppen för den delen heller med det ni säger.

Vill du ha nått som funkar så gör ett test på riktigt på en månad utan att fuska. Kom tillbaka sen istället. Nu är mina 15 st jag fått från att snacka som de flesta här inne inte en speciellt signifikant stor grupp. Men så varierad den va av män/kvinnor o kroppstyper så är det fullgott för mig också o värt en funderare. 

Från en som snacka som ni gjorde tills för 4 år sedan. Inte konstigt man låter som ett jäkla jehovas vittne.
    Man har ju bara blivit matad med falskt skit ett helt liv. Puss ifrån en som blivit kvitt alla allergier, fått grymt fungerande mage, inte ett spår av acne längre, mer hår i ena viken(den vänstra ville tydligen inte) och just ja, droppa 32 kilo också. Och blodvärden och kroppsfunktion som en tonåring enligt Doktorn på Ua sjukhus :) Man kan göra på andra sätt,

Paelo e ju grymt det med. Men jag gillar ost :) Så då blir det lchf.

Resten har mer eller mindre inget stöd i ens verkligheten eller i studier. Och det är väl bara att kika hur feta och dåliga folk är i samhället. Så såg det inte ens ut för 15 år sen. Men ja. The kaka är gott och det tar ju ett par år att vrida på de som sitter och hamstrar pengar av livsmedelsföretag eller folk som får grymma cash för statiner och dylikt. Drar man in 200 miljarder perr år så kanske man ska ta sig en funderare ifall de faktiskt vill att folk ska må bra(tex och lite of topic) 

Nu blir det lite kvällsost :) 

• Jon the papa
    Anonym (Tallriksmodellen) skrev 2013-07-01 21:19:50 följande:
    Skippa thekakorna och ta en kopp the istället.

Och bara äta ett äpple efter joggingturen är inte bra.
    Ät en bra frukost efter joggingturen istället.

Jag använder mig av tallriksmodellen och har gått ner 15kg på 10månader. Varav jag endast  tränat (promenader, cykling, jogging) under de sista 5 månaderna. 
    Jag äter alltså allt jag vill. Men, små mängder. och jag lägger alltid upp grönsaker på tallriken innan jag tar mat. 
    Men du lägger fortfarande upp en 1/3 kolhydrater? Gör du inte det så blir det ju bara att, jaha du lägger upp grönsaker först. Det va ju bra men äter du efter tallriksmodellen så äter du ju ändå bara 1/3 grönsaker så va spelar det för roll vilken turordning du lägger upp det i? Och menar du att du lägger upp mer grönsaker än kolhydrater/protein så är det inte längre tallriksmodellen du pratar om. Även om du äter lite av allt. Det gör jag med. Lite av allt alltså. Skillnaden är att jag vet att vete aktivt skadar en tex. Och lite av allt borde även tillåta arsenik och liknande. Och det är ju...bra. Jepp visst låter man radikal men vart ska man liksom börja fatta att lite av allt inte nödvändigtvis betyder nått bra övervhuvetaget? 
  • Anonym (jobbigtyp)

Jag vill verkligen inte äta LCHF för att jag testade det en gång. ca 4 månader och jag mådde jämt illa. Var trött, tappade hår och vikten bara ökade.

Nej, att räkna kalorier fungerar för mig och jag sprang 1 mil på 55 minuter utan något problem. Det är inte så att jag är en ovan löpare eller tjock. Jag vägde mig i morse och vågen visade 53 kg till mina 165 cm.
    Jag vill bara vassa till min figur och jag var så sugen på tekakorna. Behövde bara någon som kunde heja lite på mig och säga att jag var värd bättre än så.

Jag ville bara få svar på den där baguetten. Att behöva lyssna på en inbiten lchfare var det sista jag ville.

• Anonym (Nono)

Skit i dieter. Ät som du brukar men dra ned något på mängden samtidigt som du bättrar på dina motionsvanor. Du kommer alltså att minska dina intäkter och öka dina utgifter = gå ner i vikt. Enkelt va?

Svar på tråden Hur många kalorier innehåller en köpekycklingbaguette?