• Aestrea

Urban jungle duo vs mountain buggy duet

Som rubriken lyder väljer jag mellan en Urban jungle duo och mountain buggy duet. Jag har en son som kommer vara två år och tre månader när syskonet kommer och jag har fastnat för dessa vagnar. Någon som har erfarenhet som kan hjälpa mig? Dueten verkar smidig eftersom den är så smal men blir det trångt för storebror när han blir äldre? Kommer nog mest använda vagnen på grusvägarna här hemma och inte så mycket i affärer.

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Urban jungle duo vs mountain buggy duet
  • eec82

duo har ju större hjul och är lättare att köra tycker jag. Samt längre i ryggen i sittsen om man tänker på storebror, så hade satsat på den jag. Spec om du inte kommer gå mycket i butiker och stan eller åka buss mycket då hade jag tagit duo framför duetten. 

• Christi38

Vi har Duet till våra idag 19 månaders och 7 månaders killar. Den är så skön att gå ute med, smidig att ha på bussar och man kommer in i hissar och upp i rulltrappor utan problem. På vintern fick tjock overall plats utan problem på storebror. Lillebror låg i liggdelen. Visst den är smal, vardera sittdel alltså, så att ha kraftiga barn kanalen blir snabbare för tajt? Vi har långsmala barn så något år till lär det gå utmärkt, men den används mest om bara en av oss är hemma själv med båda o man ska iväg, annars tar vi oftast varsin vagn åt dom...

• Pralina 81

Vi valde duet då vi vill ha en liten och smidig vagn. Hade vi inte åkt kollektivt, behov av att lasta vagnen i bilen eller åka in till stan hade det blivit en duo.Dueten är liten, jag tror vi kommer kunna ha den max 1-1,5 år och dottern kommer vara 22 månader när bebis kommer.

Svar på tråden Urban jungle duo vs mountain buggy duet