• Anonym (orolig)

HJÄLP SNABBT! sex med tampong och jag kan inte känna den/få ut den, är ev. gravid!

Jag sitter här med lite smått panik. Jag är ev. gravid, gått sådär 3-4 veckor tror vi. Vi hade sex nu precis och jag glömde helt bort att jag hade en tampong i. Att jag överhuvudtaget har tampong är för att jag tänkt "äsch, jag är säkert inte gravid, mensen kommer säkert snart" för jag har gått med mensvärk i sådär 2 veckor. 

Saken är den att jag har glömt tampongen där förr när jag haft mens och vi sexat, men då har jag bara gått in på toaletten efteråt satt mig på huk, krystat och pillat ut den med fingrarna. Men nu när jag gjorde det så känner jag den inte, det är omöjligt. Däremot känner jag livmodertappen, större och mjukare och längre ner än vanligt. Livrädd för att det ska skada "barnet" om jag nu lyckats bli gravid äntligen efter 8 månaders försök och 1 missfall. 

• Svar på tråden HJÄLP SNABBT! sex med tampong och jag kan inte känna den/få ut den, är ev. gravid!
  • Anonym (varför?)

Men varför stoppar du upp en tampong där när du inte ens blöder? Man stoppar väl inte upp en bara för att: "mensen kan eventuellt komma snart". Eller, vad vet jag. Har då aldrig gjort det själv, det torkar ju ut slemhinnorna tänker jag.

Ingen aning vad du ska göra faktiskt. Gå till akuten eller ring vårdcentralen imorgon bitti. 

• Anonym (orolig)
    Anonym (varför?) skrev 2013-07-01 21:59:14 följande:
    Men varför stoppar du upp en tampong där när du inte ens blöder? Man stoppar väl inte upp en bara för att: "mensen kan eventuellt komma snart". Eller, vad vet jag. Har då aldrig gjort det själv, det torkar ju ut slemhinnorna tänker jag.

Ingen aning vad du ska göra faktiskt. Gå till akuten eller ring vårdcentralen imorgon bitti. 

Jag sätter alltid in den innan mensen kommer, vill inte riskera en blodfläck på byxorna varje månad. Men det jag undrar är om det är farligt om jag nu är gravid eller om den kommer ut av sig skälft?
  • Jenny 886

Är du 100% säker på att tampongen finns där inne. Eftersom du inte känner den. För var kan den ha gömt sig då. Så långt som du har kunnat känna med fingrarna ända upp till tappen, det tar ju stopp där ju.
    Har du ont ont. Känner du att det sitter nått där.
    Du borde ha hittat ett känt snöret?

Kan även också tycka det är märkligt att man stoppar in en tampong i förebyggande syfte. När var din mens planerad?
    Ta ett gravtest och kolla om du är gravid?

• Anonym (Missbildad, jag?)

Du får väl ringa 1177 och fråga.

Själv undrar jag om du ens är på riktigt. Hur fan får man in en dase när kupén redan är upptagen?

• Anonym (Kul!)
    Anonym (Missbildad, jag?) skrev 2013-07-01 22:22:14 följande:

Själv undrar jag om du ens är på riktigt. Hur fan får man in en dase när kupén redan är upptagen?
    Hahaha, förlåt men det var faktiskt så j-vla komiskt!
  • Aileen Allannah

Om du inte kan känna den, men känner livmodertappen så BORDE du ju inte ha någon tampong inne. Men den kan ha åkt upp bakom livmodertappen också förstås... Det är inte akut risk för graviditeten, men du bör nog försöka få en tid hos barnmorskan i morgon för kontroll om den sitter kvar eller ej.

• Anonym (orolig)
    Anonym (Missbildad, jag?) skrev 2013-07-01 22:22:14 följande:

Googla lite så får du se att jag inte är den enda som lyckas med sex när man har tampong. Taskigt av dig att skriva ett sånt inlägg när jag och sambon är oroliga

Har tänkt ringa dit men tänkte höra här först.
  • Anonym (orolig)
    Jenny 886 skrev 2013-07-01 22:21:01 följande:
    Är du 100% säker på att tampongen finns där inne. Eftersom du inte känner den. För var kan den ha gömt sig då. Så långt som du har kunnat känna med fingrarna ända upp till tappen, det tar ju stopp där ju.

Har du ont ont. Känner du att det sitter nått där.

Du borde ha hittat ett känt snöret?

Kan även också tycka det är märkligt att man stoppar in en tampong i förebyggande syfte. När var din mens planerad?

Ta ett gravtest och kolla om du är gravid?

Nej jag förstår inte heller hur den kan försvina. Har känt efter flera gånger men känner bara tappen. Läste att en tampong kan gå in i livmodertappen, går det verkligen? :/
  • Rockabillydelight

Sätt dig på huk och krysta så kommer du lättare få tag om rackaren// klanten som missa veckla ut snöret en gång

• Anonym (orolig)
    Aileen Allannah skrev 2013-07-01 22:27:53 följande:
    Om du inte kan känna den, men känner livmodertappen så BORDE du ju inte ha någon tampong inne. Men den kan ha åkt upp bakom livmodertappen också förstås... Det är inte akut risk för graviditeten, men du bör nog försöka få en tid hos barnmorskan i morgon för kontroll om den sitter kvar eller ej.

Tack det lugnade mig lite. Ska väl försöka sova nu, den kanske åker ner under natten så pass att jag kan pilla ut den imorronbitti..hoppas det iaf :)
Svar på tråden HJÄLP SNABBT! sex med tampong och jag kan inte känna den/få ut den, är ev. gravid!