• Pyff

olika "höjd" på spjälskydd....... varför?

En liten fråga; Jag har sett att det finns två olika bredd, eller höjd eller vad man ska säga på spjälskydd. Varför? Är det bara en smaksak eller?

• Svar på tråden olika "höjd" på spjälskydd....... varför?
  • Alvas mamma

Jag tror det mest är en smaksak.

• Tina B

Nu i efterhan inser jag att den högre hade varit bättre - i alla fall om man har en propeller i sängen. Nu fastnar min son med både armar och ben i spjälorna på natten eftersom han lätt når över skyddet nu.

• uppsala

Jag tog det som var näst bredast på babyland. Det på IKEA var så himla lågt tyckte jag. Det största på babyland var nog 30 cm o gick över sängkanten då man har sängbottnen på översta läget. Tyckte att nästa bredd var lagom, då kan bebisen förhoppningsvis se lite över kanten iaf.

• Vanna

Hej!

Jag köpte Ikeas billiga och låga spjälskydd, som vi använder nu när vår son är liten och spjälsängen är i högsta läget. Då passar den perfekt. När vi väl sänker sängen kommer vi att köpa ett finare och bredare. Det är ju lättare nu att köpa spjälskydd när det gäller färger osv., när man vet vilken "sort" det blev. Inte alltid lätt att hitta könsneutrala saker.

• MHN

Beror på i vilken typ av "säng" man ska använda det i som vagga eller själsäng. Håller på att leta skydd till en korg, men tror man få sy ett själv eller ta vaggskyddet.

• Mums

Vi har köpt Ikeas skydd, men jag ska sätta ett eget bredare tyg utanför med glada röda flodhästar med mera!

• lupus

Vi köpte ett idag som var 25 cm, det blev alldeles lagom. Vår madrass är 7 cm så den höjden "försvinner" ju på spjälskyddet. Tyckte att 20 cm (som det säljs mest av tydligen) hade blivit för lågt.

Svar på tråden olika "höjd" på spjälskydd....... varför?