• Olli72

Vad kattsingen har mina ögonfransar tagit vägen???

Hej
    Jag skulle behöva hjälp från er ang mina ögonfransar som har blivit kortare, gått av och ramlat av under en vecka ca... Jag har alltid haft långa ögonfransar, jag har inte haft några större problem med dem förut. Jag undrar hur de kan helt plötsligt blir så att de gått av, brutits av och blivit jätte mkt kortare de som finns kvar! Jag förstår ingenting. Jag har inte gjort något speciellt jag har haft en annan mascara ett tag nu  jag har alltid haft en mascara som jag har haft i många år som är vattenfast, och den tar jag bort med olja på rondeller man köper, det känns ganska svårt att få bort mitt smink med dessa får använda många såna... Jag är inte sjuk nu eller nått sånt heller. Jag vet inte vad som hänt, detta kanske är löjligt men jag tycker att det är mkt jobbigt för de är ju en stor del av mig. Så snälla alla råd tar tacksamt emot, och är det någon som råkat ut för detta`? Hur ska jag göra för att de ska växa igen? Ska jag använda lösögonfransar så länge sliter inte de på mina egna fransar när man har såna på sig? I sånt fall vilket märke ska man ta? Är som sagt tacksam över alla råd, vad som kan ha hänt? Vad jag ska göra för att de ska växa ut igen? ska jag anävnda lösögon fransar?

• Svar på tråden Vad kattsingen har mina ögonfransar tagit vägen???
  • peaches101

Lösögonfransar sliter inte om du sätter fast dom rätt och tar av dom väldigt försiktigt :)

• Zizzy Zimsson

Om jag var du hade jag låtit ögonfransarna vara helt ifred över sommaren. Ingen mascara, ingen olja och absolut inte mecka med lösögonfransar i närheten av de stackarna.

Låt bli fransarna helt, är näringsrikt och och låt de återhämta sig i lugn och ro. Visst, det kan kännas väldigt tråkigt att helt plötsligt gå utan mascara men å andra sidan har du förhoppningsvis nya friska täta fransar snart igen. :)

Svar på tråden Vad kattsingen har mina ögonfransar tagit vägen???