• nusÃ¥

Tecken på att det är nära?

Är omföderska och minns fasen inte hur det var sist. Men magen har sjunkit ner mycket, har mensvärk som ikväll blivit värre. Men den kommer både med och utan sammandragningar. Foglossningen har blivit värre sen iförrgår. Bara moler i hela korsryggen. Och idag har jag vart på toa för nummer två 5 gånger!!! Som gravid brukar det vara 1 g per dag. dock är det inte löst, får ta i för att få ut det, men kan inte hålla inne heller. Men det är liksom skönt och befriande att få "krysta" lite så trycket försvinner ett tag. Tyvärr är jag bara i 36+4, dottern kom i 41+0. Tänkte mest om någon kände igen sig, eller har nåt att inflika?

• Svar på tråden Tecken på att det är nära?
  • Flickan och kråkan

När jag har haft diverse halvjobbiga symptom så har inte förlossningen varit på gång. Har fött tre barn och alla tre gångerna har det börjat plötsligt och har känts oväntat då jag mått väldigt bra just innan förlossningarna. Förlossning har känts långt borta just när den startat så att säga. v.37+2, v.37+6 och v.40+2 kom mina barn.

• Chickie

Påminner om hur jag kände det i första graviditeten - mensvärk under dagen som senare på kvällen övergick i sammandragningar som blev mer och mer smärtsamma och dagen efter kom bebben! Men jag har också hört att man kan få tidiga symptom i andra graviditeten utan att det betyder att det är dags!

• jagvill85

Favoritar denna tråd Är också i v36+3 och väntar redan otåligt på förlossningssymptom. Är förstföderska så har inget att jämföra med men har haft sammandragningar var 10nde minut sen 6-7 veckor tillbaka så hoppas livmodern tränat klart snart

• 81anna

känner igen mig också. Har haft mensvärk sedan igårkväll men sammandragningarna som var regelbundna i morse har klingat av lite men jag har haft mensvärk hela tiden och måste också göra nr 2 hela tiden, känns verkligen som du säger TS som en befrielse när man fått krysta lite. Är i v 36+6 idag.

• nusÃ¥

Härligt med några att följas åt med, hur går det för er? :) Inatt sov jag i stort sett ingenting. Varje gång jag behövde vända på mig så vaknade jag och var tvungen att gå på toa. Skitjobbigt (höhö)! Sen var jag på toa efter frukosten ett par gånger. Sen har det vart lugnt tills nu ikväll. Samma med mensvärkskänningarna, lugnade sig under dagen för att bli jobbiga ikväll igen. Alvedon+bad funkar inte. Men det är ju inte värkar. Mer molande. Och så har jag överjävligt ont i fogarna i bak. Nu ska jag sova minsann :)

• nusÃ¥

Jo, en sak till. När jag bajsar och får trycka på lite så har råmjölken börjat rinna. En enda droppe innan nu när det nästan sipprar?! Någon teori om det?

• 81anna

Mensvärken har lugnat sig och jag fick sova lite i natt förutom alla toabesök. Har också börjat få mycket känningar i brösten att de sticker och är hårda men det rinner inte till.
    Ska ut och röra på mig idag så det kanske kommer igång igen, sist jag fick mensvärk så hade jag klippt gräset och varit på lekplatsen med dottern. Är trött på att vara gravid fast än jag bara är i v 38 vill träffa vår son snart. Men man får väl vänta tills han är redo. 

• Längtar1990

Här finns en till med nästan konstant molande "mens"värk samt SD.. 37+1 idag! Dessutom vid varje SD känns det som om bebisens huvud pressas nedåt MYCKET och det påverkar såväl urinblåsan som tarmen å det äg dags för toabesök.. Spännande tider!! ;)

• 81anna

Nu är mensvärken tillbaka men inte sammandragningarna. Dessutom lite brunt i flytningen i morse, ingen slempropp tror jag. Ska höra med BM idag när jag ska dit.

• nusÃ¥

Hur har det gått 81anna? Jag är så jävla trött på detta!! Slemproppsflytningar, alltså riktigt sega, glansiga snor flytningar på pappret. Jättevattniga flytningar annars också, ev upplukrad slempropp? Och förvärkar. Som bara är så jävla irriterande!! Blir på riktigt dåligt humör av dem!!

Svar på tråden Tecken på att det är nära?