• Anonym (orolig)

Mitt ex kex är psykiskt sjuk

Jag är orolig för mina barn. Mitt ex har valt att ha ett förhållande med en psykisktsjuk kvinna. Hon har kontrollbehov och det är ofta hon som för både mina barns och mitt exs talan när de kommer till mig. Barnen tycker att hon är tjatig. Hon säger samma sak flera gånger och hon fattar inte. De pratar om att flytta ihop men barnen är oroliga att det kommer bli ännu värre då. Mina tjejer vill inte flytta ihop med henne och hennes son. De vill då bo hos mig. Kan man gå nånstans eller anmäla sin oro någonstans? Har vänner som känner till hennes ohälsa så det är inget påhitt från mig.

• Svar på tråden Mitt ex kex är psykiskt sjuk
  • Venne

Har du provat att prata med exet om hur barnen känner? Han kanske funderar en gång extra om han vet att barnen inte kommer vilja bo kvar.
    Som svar på frågan är det så att orosanmälan kan göras till soc, men jag måste säga att det låter som väl lite skäl att anmäla något som kanske kan komma att bli ett problem, men inte är ett problem i nuläget. Åtminstone när det inte handlar om oro för mycket allvarliga saker.

• Anonym (Mia)

Vad har hon för sjukdom? Vilka andra uttryck tar den än att hon är tjatig och har kontrollbehov (det finns det ju många andra som har utan att vara psykiskt sjuka)?

• h8him

Hur gamla är barnen och vad vet du om hennes psykiska sjukdom?

• Anonym (soc)

Prata med soc och familjerätten!!!!

• Christi38

Vad är det som säger att hon är psykiskt sjuk att det skulle vara "farligt" för barnen? Tror du inte ditt ex gör allt för att skydda sina barn?

Tänkte att det är väl inte så ovanligt att barn inte gillar att en ny kommer in och tar plats alla gånger heller.

Har du och ditt ex pratat om detta?

• h8him
    Anonym (soc) skrev 2013-07-02 12:22:27 följande:
    Prata med soc och familjerätten!!!!
    Om vad? Ts behöver väl i första hand försöka prata med pappan? Och ev. få reda på om hennes misstankar om psykisk sjukdom (som skulle påverka barnen) stämmer?
  • Anonym (soc)
    h8him skrev 2013-07-02 12:28:11 följande:
    Om vad? Ts behöver väl i första hand försöka prata med pappan? Och ev. få reda på om hennes misstankar om psykisk sjukdom (som skulle påverka barnen) stämmer?
    Tycker inte man kan anse pappan tillräckligt objektiv för att få det ansvaret när det handlar om barn.
  • Anonym (orolig)

Vi har inte det bästa kommunikationen.

• h8him
    Anonym (soc) skrev 2013-07-02 12:48:24 följande:
    Tycker inte man kan anse pappan tillräckligt objektiv för att få det ansvaret när det handlar om barn.
    Inte? Ts har hört någon säga att pappas nya tjej är psykiskt sjuk.... Det kan mycket väl vara skvaller och förtal. Självklart pratar man med den andra föräldern innan man gör något annat, speciellt när de inte ens bor tillsammans än!
  • Christi38

Anonym soc,

Man bör väl inte börja med att anta att pappan inte vill sina barns bästa o koppla in soc för ett rykte!? Det är väl att dumförklara pappan tycker jag.

• Anonym (orolig)

7. 8. 12

• h8him
    Anonym (orolig) skrev 2013-07-02 23:04:10 följande:
    7. 8. 12
    Vem har berättat för dig att hon är psykiskt sjuk?
Svar på tråden Mitt ex kex är psykiskt sjuk