• Anonym (hmm)

Att bo själv med sin son!

Jag kom och tänka på det här med ensamstående mammor som bor med sin son eller söner enbart.

Jag och min sambo som ska flytta till hus, har en ensamstående mamma med son som ska flytta in i vår hyreslägenhet på 58 kvm, 3a.

Min tanke var "Varför är det alltid mamman som har vårdnaden? Som tar hela ansvaret?"

Och hennes son är kanske 18 år... Jag tänker att det kan inte vara så kul att bo ihop med sin mamma i den åldern i en liten lägenhet... tänk om man vill ta hem brudar och så har man mamman där... Likadant om mamman träffar snubbar, vilken stor yta de får när de ska gulla och hålla på? Vilket privatliv....
    ...och när man ska ha sex?? Nu får du ut lite min son? Eller tvärtom! ?

Jag väntar själv en son, han är i magen just nu.....

Detta scenariot vill jag inte ska hända mig i framtiden! Fyyy jag hade inte fixat det! 

Jag och min kille har varit tillsammans i 8 år och jag hoppas verkligen det alltid är vi, vill inte hamna i en sådan situation..... 

• Svar på tråden Att bo själv med sin son!
  • DandelionDust

Det är väl inte så konstigt om man bor hemma när man är 18 och fortfarande går i gymnasiet?

Vad har du för problem med att en mamma och en son bor ihop? Hade du tyckt samma om det varit en dotter som ville ta hem killar?

Förlåt men jag tycker synd om din son om du inte kan se en naturlig relation mellan en mamma och hennes pojke. Jag har en av varje och jag vet att jag kommer stå precis lika nära min son som min dotter hela livet.

• Kasperina

Vad är skillnaden när din son är 18 år och du bor med din man? Det är ju exakt samma sak!

• Masken84

Oavsett om man är ensamstående eller inte så är det nog jobbigt för vilken 18 åring som helst att bo hemna om man tänker på privat liv osv.

Sen varför mamman nästan alltid har vårdnaden brukar väl vara att pappan kanske inte ville ha barn från första början mm.

Sen oavsett hur länge man har varit tillsammans så vet man inte hur framtiden ser ut men man hoppas ju att man kommer vara tillsammans med sin partner livet ut. Min kille och jag hade varsitt förhållande när vi träffades. Killen hade varit tillsammans med sitt ex i 9 år och jag med mitt ex i 2 år. Så man vet aldrig!!

• Anonym (hmm)
    DandelionDust skrev 2013-07-02 14:32:50 följande:
    Det är väl inte så konstigt om man bor hemma när man är 18 och fortfarande går i gymnasiet?

Vad har du för problem med att en mamma och en son bor ihop? Hade du tyckt samma om det varit en dotter som ville ta hem killar?

Förlåt men jag tycker synd om din son om du inte kan se en naturlig relation mellan en mamma och hennes pojke. Jag har en av varje och jag vet att jag kommer stå precis lika nära min son som min dotter hela livet.
    Det var inte kontakten emellan utan själv grejen att MAMMAN ofta tar hela vårdnaden och bor med barnen, jag undrar varför?? Så det är pappan som ska vara "fri" och leka rövare.. nej vad orättvist.

Jag menade bara att bo i en lägenhet med sin son i den åldern, när både sonen och mamman vill träffa blivande partner... privatlivet, that's all. 
  • Anonym (Lydia)

Hur vet du att mamman tar hela ansvaret? Barnet kanske bor varannan vecka?

Är det lättare för en son att ta hem flickvänner om det finns både en mamma och en pappa hemma? Och vad är det för skillnad mellan att mamma och pappa har sex  och mamman och en annan kille? Barnet är väl inte med i något av fallen?

• Loi

Kan ju finnas många anledningar till att en 18 årig son bor med sin mamma och frågan är väl mer varför du funderar över detta fenomen och varför du känner att du behöver veta det?

• Anonym (hmm)
    Kasperina skrev 2013-07-02 14:34:21 följande:
    Vad är skillnaden när din son är 18 år och du bor med din man? Det är ju exakt samma sak!
    Nej det är inte samma sak att bo själv med sin son, som att bo mamma pappa och son tillsammans.

Oftast bor man större om mamma och pappa bor ihop, oftast i hus, då är det mer "space" och alla får mer "privatliv" än om man bor i en liten lägenhet med sin son.  
  • Anonym (...)
    Anonym (hmm) skrev 2013-07-02 14:37:10 följande:
    Det var inte kontakten emellan utan själv grejen att MAMMAN ofta tar hela vårdnaden och bor med barnen, jag undrar varför?? Så det är pappan som ska vara "fri" och leka rövare.. nej vad orättvist.
    För att mamman bestämmer att det ska vara så då hon får ensam vårdnad om föräldrarna inte är gifta och pappan kanske inte har råd eller vill ta konflikten som en vårdnadstvist innebär.

Jag tar gärna halva föräldraledigheten och varannan vecka och ett så stort ansvar som jag bara kan för mitt barn men mamman vägrar. Barnet struntar hon i utan hennes hämndbegär är det viktiga.

Det är nog ungefär lika vanligt att det är så som att pappor inte vill ha kontakt. 
  • Anonym (?)
    Anonym (hmm) skrev 2013-07-02 14:37:10 följande:

Jag menade bara att bo i en lägenhet med sin son i den åldern, när både sonen och mamman vill träffa blivande partner... privatlivet, that's all. 
    Är det någon skillnad om det är en ensamstående mamma som bor med sin dotter och dottern träffar en kille? 
  • Kasperina
    Anonym (hmm) skrev 2013-07-02 14:39:38 följande:
    Nej det är inte samma sak att bo själv med sin son, som att bo mamma pappa och son tillsammans.

Oftast bor man större om mamma och pappa bor ihop, oftast i hus, då är det mer "space" och alla får mer "privatliv" än om man bor i en liten lägenhet med sin son.  
    Jag ska berätta en hemlis för dig...
    Boendet har inte ett dyft med civilstånd att göra utan handlar om ekonomi och prioriteringar.

Jag förstår fortfarande inte hur det kan vara jobbigare för en 18-åring att ta hem tjejer till två föräldrar än till en.
    Och jag lovar dig att 18-åriga killar tycker det är jävligt mycket jobbigare att höra mamma ha sex med pappa än med en date. Det är lättare att relatera till en date när man är 18.
Svar på tråden Att bo själv med sin son!