kenopeno skrev 2013-07-02 18:48:00 följande:
Nu har jag vuxna barn. Men oj va jag minns hur det var som igår. Just den där utmattningen du beskriver känner jag så väl igen. Det kändes som om jag var fullständigt utpumpad och inte hade en endaste gnutta energi. Mitt råd till dig är att först kolla upp med lite provtagning, om du kanske ha en brist. Men sen är det bara att vila så mycket du kan. Din kropp är mitt i en av de största hormonella omställningen en kropp upplever under ett liv. Så den har fullt upp. Så även om du inte gör något fysiskt ansträngande, så kom ihåg att din kropp är mitt uppe i ett enormt arbete med att ställa om sig och förbereda sig för att vara gravid och för att ett barn ska skapas inom dig, med allt vad det innebär. Så var så snäll mot dig själv så länge kroppen genomgår den här förändringen och sänk kraven på dig själv, så mycket du kan Grattis till din lilla kommande
Tack snälla, det är väl det där med att sänka kraven som är så svårt. Man är van vid att vara på ett visst vis och har svårt att förstå att det inte går längre.