• Anonym (sara)

14 år och gravid med en 21 årig

Vad för konsekvenser kan han få om jag behåller barnet? Kan han typ få fängelse för att det e ju  olagligt å ha sex med en som inte e byxmyndig men det var inte så att han tvingade mig. Jag vill behålla barnet och leva som en familj men han säger att han kommer få problem med lagen och sin utbildning. Han pluggar till lärare och har typ ett år kvar säger han

• Svar på tråden 14 år och gravid med en 21 årig
  • Zayco

Ja han kan åka dit för våldtäkt/sexuellt utnyttjade av barn. Hur ska du försörja barnet? Du vill behålla barnet för att leva som en familj??? Gah... Gör dig själv en tjänst..

• carro93

Du låter inte alls speciellt mogen för att skaffa barn! Se till att skaffa dig en egen inkomst, (stabilt förhållande) och en egen bostad innan du kan ha planer att leva som en "egen" liten familj. 

• Anonym (blää)

Ja han kan bli anklagad för sexuellt övergrepp. Och då kommer han aldrig att kunna arbeta som lärare.

• Uniqie

Vännen, tråkigt att det har blivit så här men du är så ung, bara barnet själv. Tror du ska studera färdigt och vara ungdom ett tag till, innan familjebildande sitter på plats! Tror du inte innerst inne själv att det är det bästa?
    Visste han att du är 14 när han hade sex med dig?
    Hur träffades ni? 

• Anonym (sara)

Vi var tillsammans i ettt halvår innan vi hade sex så han skyndade mig inte eller nåt.. han e jöättesnäll .Vi träffades på internet på kamrat sidan :)

• Anonym (sara)
    Anonym (blää) skrev 2013-07-02 22:05:43 följande:
    Ja han kan bli anklagad för sexuellt övergrepp. Och då kommer han aldrig att kunna arbeta som lärare.
    men även om de var friviligt??
  • Uniqie
    Anonym (sara) skrev 2013-07-02 22:17:10 följande:
    Ja, det är fortfarande en brottslig handling
  • Anonym (Qwe)

[

Anonym (sara) skrev 2013-07-02 22:00:19 följande:
    Han pluggar till lärare och har typ ett år kvar säger han

Han är 21... Han borde tagit studenten när han var 19? Lärarhögskolan är väl minst 4 år? Får inte ihop den ekvationen!
  • Zayco
    Anonym (sara) skrev 2013-07-02 22:17:10 följande:
    Det spelar ingen roll om det var frivilligt, för HAN har fortfarande begått ett brott om att UTNYTTJA DIG. Du kan inte tänka för du är ett BARN.

Om han knullade en fyraåring som inte kämpa emot, tror du att rätten ser på det som att ''hon inte protesterade?'' NEJ, för det är utnyttjande-av-barn.

Gör dig själv en tjänst och gör abort, du låter verkligen inte mogen eller kapabel för att ta hand om ett barn. Ursäkta om jag låter så hård, men det är sanningen! 
  • Anonym (gjk)
    Anonym (Qwe) skrev 2013-07-02 22:19:31 följande:
    [ Han är 21... Han borde tagit studenten när han var 19? Lärarhögskolan är väl minst 4 år? Får inte ihop den ekvationen!

Förskollärare är 3.5 år, men du har rätt i att det inte går ihop.
Svar på tråden 14 år och gravid med en 21 årig