• Anonym (menva)

Biomamman vansinnig pga sommaraktiviteter

Vi har ett gemensamt barn på 2 och sambon en egen på 7. Vi har jobb och bara en gemensam semestervecka i sommar. Den infaller en vecka vi inte har hans tidigare barn. Vi kommer ha lediga dagar i sommarslutet att hitta på nåt mer. Vi har tänkt åka på djurpark samt campa vår gemensamma semestervecka. Jag, sambon och vårat gemensamma barn. Bonusens biomamma som vi i princip har obefintlig kontakt med annars har gått i taket. Hon är helt vansinnig över att vi "väljer" att göra detta då bonusen inte är här. Både jag och min sambo anser att vi är en egen familj varannan vecka då bonus inte är här. Precis som när bonus är här är vi alla fyra en familj. Detta betyder för oss att vi lever på som vanligt de veckor bonus ej är här. Biomamman tycker vi är orättvisa som planerar nåt öht utan bonus. Jag blir frustrerad över att hon kan resonera så. Vi har bokstavligt tappat hakan över hennes reaktion. Vi har väl rätt i att göra vad vi vill, när vi vill?! Vi är många vuxna som ska pyssla semestrar och vi kan inte alla göra det för att det ska passa bonus. Biomamman har fler egna barn. Liksom hur ska vi få henne att lugna ner sig?

• Svar på tråden Biomamman vansinnig pga sommaraktiviteter
  • h8him

Varför inte erbjuda att bonus följer med er? Då kan kon inte klaga längre tänker jag.

• En blå giraff

Ja - erbjud bonusbarnet att följa med fastän det inte är "er" vecka?

• Anonym (inte)

Jag skulle inte åka på semester utan att alla barn i familjen kunde följa med. 

• SupersurasunkSara

Skit i henne och gör som ni vill. Hon har inget med ert liv att göra och försöker hon diskutera är det bara för den som hon pratar med att säga att era planer är inget ni tänker diskutera med henne.

Annars kan ni ju fråga om bonus får följa med fast det inte är er vecka.

• Ess

Strunta i henne bara, har ni ingen kontakt annars så behöver ni inte ha det nu heller.

• Anonym (menva)

Vi har varannan vecka utan undantag. Det finns alltså ingen möjlighet att ta med bonus denna resa. I sommarslutet på bonus vecka här ska vi också göra nåt. Vi är ju en hel familj utan bonus också. Vi vägrar sitta på arslet och ha tråkigt varannan vecka och vår enda semestervecka ihop bara för att bonus inte är här. Det ska inte vi och vårat gemensamma behöva lida för.

• En blå giraff
    Anonym (menva) skrev 2013-07-02 22:22:57 följande:
    Vi har varannan vecka utan undantag. Det finns alltså ingen möjlighet att ta med bonus denna resa. I sommarslutet på bonus vecka här ska vi också göra nåt. Vi är ju en hel familj utan bonus också. Vi vägrar sitta på arslet och ha tråkigt varannan vecka och vår enda semestervecka ihop bara för att bonus inte är här. Det ska inte vi och vårat gemensamma behöva lida för.
    Men varför är det utan undantag? Vem bestämmer det? Ni kan väl erbjuda att bonusen åker med på mammans vecka. Tackar mamman nej till det så strunta i henne då.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (menva) skrev 2013-07-02 22:22:57 följande:
    Mamman vägrar alltså låta er ha bonus en extra vecka alt byta vecka? Vad gnäller hon över då? Har ni bara en v gemensamt så har ni.
  • Anonym (menva)

Ja vi kommer åka ändå såklart, jag ville mest ventilera och se hur andra ser på detta. Blir glad över stöd. Förstår dock inte dem som inte lever de veckor era bonus inte är hos er. Era biobarn lär ju lida av det.

Svar på tråden Biomamman vansinnig pga sommaraktiviteter