Domen i morgon :(
Vet inte riktigt om jag vill på detta möte i morgon.
Jag är nog inte helt ok i huvudet för detta och känslan av "förlust" blir starkare.
X:et blev i vintras anmäld av skolan för barnmisshandel, soc valde att anmäla till polis, åklagare lade ner...
Nu är det så soc som ska komma med redovisning av sina utredningar ( 2 barn, 2 utredningar)
Jag har under hela tiden fått höra av soc att jag inte behöver ara orolig för mina barn när de är hos pappa...
Jaha, mina barn har sagt på skolan att pappa slår, anmälan görs, barnen ringer och säger att styvmamman slåss och jag behöver inte vara orolig????
Av någon anledning har utredningen dragit ut lite på tiden....
Oron växer, de finner fortfarande ingen anledning till oro för mina barn....
Summan av tiden från Augusti 2012 fram tills idag är: 3 av 5 barn varit under utredning hos soc, varav 2 även hos polis.
Åklagare lagt ner, soc lagt ner en utredning. (3 pojkar) 2 av dessa pojkar bor nu hos mig.
2 barn (flickorna) får varken ringa eller komma till mig när de vill...
Sist jag pratade med pappan om allt detta sade han kort och gott:
Hade du bara tagit mer hand om dina barn, lagt ner lite mer energi i allt så hade det aldrig blivit så här...
Så, vad kommer de nu att säga i morgon??
Troligen har pappan och styvmamman pratat "bort" allt på ett eller annat vis... Jag vet inte vad de gör under sin utredning, mer än att de gjort hembesök hos både oss och pappan...
Vad ville jag med detta då? Vet inte, mer än att det var skönt att skriva av sig lite...