• Anonym (sambo)

Min sambo har blåmärken som hon inte kan förklara

Har sett ett flertal olika blåmärken på henne nu på sistone. De har suttit vid låren, överarmen etc. Jag har ingen aning om vad det kan vara, hon skyller på att det var en patient på sjukhuset (hon jobbar som läkare) som varit våldsam. Dock är blåmärkena olika färg så några är äldre och några nyare. Jag har aldrig lagt en hand på henne och får en obehaglig känsla om att något har hänt. Igår innan jobbet satt hon i köket och grät för sig själv.. när jag frågade vad som hänt sa hon bara att hon såg en sorglig video. Vad ska jag göra för att hjälpa henne? Jag vill inte pressa henne för mycket men hon kan inte fortsätta må så här

• Svar på tråden Min sambo har blåmärken som hon inte kan förklara
  • Clownensglädje

Otrogen med största sannolikhet.

• Anonym (jupp)

säger samma som ovan, otrogen

• Anonym (etä)

utsatt för väldtäkt....

• Anonym (ggg)

Har det inte slått dig ts att det finns dem som får blåmärken lätt? Jag kan knappt ens fisa så är där ett blåmärke.

• Anonym (sambo)
    Clownensglädje skrev 2013-07-03 01:58:13 följande:
    Otrogen med största sannolikhet.
    Det finns ingen chans att hon skulle vara otrogen. 
  • Respekt
    Anonym (sambo) skrev 2013-07-03 02:29:34 följande:
    Det finns ingen chans att hon skulle vara otrogen. 

Även om det inte är så, hur kan du säga att det inte är en chans att hon varit otrogen ??

Kan hon ha råkat ut för ett övergrepp ?
  • Frontline
    Anonym (ggg) skrev 2013-07-03 02:17:37 följande:
    Har det inte slått dig ts att det finns dem som får blåmärken lätt? Jag kan knappt ens fisa så är där ett blåmärke.
    Jo precis, jag har blåmärken precis överallt utan att vara otrogen eller utsatt för misshandel, räcker med att slå emot lite nånstans så får jag ett par stycken...
    Kan nog räkna till 10 blåmärken på ben och armar i detta nu...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • IsDimma

Oj, jag har ofta blåmärken både på benen och armarna, har fyra på underbenen, två på låren och fem på överarmarna bara idag utan att ha gjort något särskilt. Ingen aning om var dom kommer ifrån, plötsligt är dom bara där. Jag har rätt lätt att få blåmärken. Det kanske din sambo har också?

• Lindsey Egot NO1

Om hon får dom på jobbet av våldsamma patienter ska hon anmäla det som tillbud. Du kanske skulle informera henne om det så hennes chef blir medveten om att arbetsmiljön måste förbättras.

Svar på tråden Min sambo har blåmärken som hon inte kan förklara