• jasminen

Hur länge håller en allergisk reaktion i sig?

Jag har en liten kille på 1.5 år och jag tror att han fått en allergisk reaktion på tomater,han har fått små röda noppor på kroppen,armar,ben-överallt.
    Det är ingen barnsjukdom!
    Han bryr sig inte i dem,kliar dem inte och har ingen feber.
    Har nu låtit bli att ge tomater åt honom i 5dgr och nu har han bara litet noppor kvar.
    Jag undrar om någon annans barn reagerat på tomater?
    Hur länge efter att ni slutat ge tomater har utslagen funnits kvar?

• Svar på tråden Hur länge håller en allergisk reaktion i sig?
  • lilla rosen

Mina två barn är allergiska mot tomater och paprika. Sen är det andra saker också som de inte tål men det går jag inte in på nu. Mina barn hade prickar som ibland höll sig i tre dagar och ibland längre. Oftast kliar det inte men sätter det sig i munnen så kan det klia rejält.
    Det bästa är att göra ett allergi test för att vara på den säkra sidan. Jag har testat mig fram vad barnen tål och inte tål, så har jag också fått det bekräftat via testet också.

• jasminen

Lilla Rosen:

Var utslagen en liten "upphöjning",så att man kunde känna dem om man strök med handen på huden?

Någon annan med något liknande????

• lilla rosen

Utslagen kan vara upphöjda eller som fläckar. Alla barn reagerar på olika sätt. De kan se ilsket röda ut eller bara rosa aktiga och man kan känna dem.
    Om ditt barn reagerar så mycket ska du undvika allt som är rött tex röda bär, tomater, paprika vissa frukter, för dessa har samma ämnen i sig som gör att ditt barn får allergisk reaktion.

• jasminen

De verkar vara rätt lika då utslagen.
    Jo,vi har undvikit all liknande mat nu ca 1 vecka.
    Och nu är det bara litet skrovligt i huden kvar.
    Vi käbblade om det var utslag eller värmenippor jag och min man
    Men de går ju bort relativt snabbt och blir inte kvar i en vecka...
    Tack ska du ha för hjälpen!!!

Svar på tråden Hur länge håller en allergisk reaktion i sig?