Hemmagjorda hamburgare - Erat bästa recept?!
Har gjort några varianter men har fortfarande inte hitta mitt ultimata recept.
Hur lyder erat bästa recept på burgare? :)
Har gjort några varianter men har fortfarande inte hitta mitt ultimata recept.
Hur lyder erat bästa recept på burgare? :)
Köttfärs, ägg, riven lök och fransk löksoppa (pulver), vatten/grädde till lagom konsistens samt peppar
Köttfärs, bacon, riven lök, sweet baby rays bbq-sås, salt och peppar
Bara nötfärs, salt och peppar!
Biffarna brukar vi göra med färs och salt i samt peppar utanpå, ibland penslar vi med Baby Rays grillsås, bästa burgarna
Endast nötfärs, formas till lagomt stor bugare, (weber har en grymt bra hamburgerpress)
kryddas med grillkrydda och grillolja så de inte fastnar på grillgallret.
En god dressing av majonäs, hackad gurka, dijonsenap chilisås, ketchup lite kryddor.
En tjock skiva cheddarost i slutet av grillningen, eller stekningen så den smälter ner över burgaren.
Ibland toppas mästerverket av ett par skivor bacon, eller en skiva annanas, eller kanske en klick västkustsallad.
Nötfärs, riven lök, salt och peppar och hackade jalapenos på burk :)
Blanda färs med ägg, finhackad bacon, salt, peppar, grillkrydda och lite bbq-sås
Mums!
1 paket nötfärs (ca 400g-500g?)
1 röd lök
2 tsk farinsocker
1 ägg
en svätt liquid smoke
salt, peppar, cayenne
Karamellisera rödlöken i smör med 2 tsk farinsocker.
Blanda ned i köttfärsen med ägg, liquid smoke, salt, cayennepeppar och rejält med svartpeppar. Forma till biffar och stek.
Serveras med knaprigt ugnsstekt bacon och chipotle dressing,
Max Dressing finns nu på burk i vanliga mataffärer, det lyfter vilken burgare som helst! :)
Spara
500 gram nötfärs
1 ägg
salt
svartpeppar
olja till pensling
Du har ju fått massor av bra förslag men jag tänkte tipsa dig om ett jättelätt hamburgerbrödrecept.
Det får vilken hamburgare som helst att smaka gudomligt
madame-edith.blogspot.se/2012/11/hamburgerbrod.html
Föredrar också burgarna med enbart köttfärs, salt och peppar. God dressing har jag gjort med gräddfil, röd pesto, riven parmesan och kryddor.
Jag älskar vitlök så jag har vitlök i mina . Nötfärs, ett ägg för att binda ihop det, salt, peppar, pressad vitlök och gärna också ett par stora klickar Philadelphia med vitlökssmak. Oortodoxt men gott! Sen gör jag en dressing på lättcreme fraîche, chilisås, salt peppar och hackade inlagda jalapenos. Mums!
Förresten, det finns ett recept på hamburgerbröd med potatismospulver i att hitta på nätet. Tror hemsidan hette något så enkelt som hamburgare.org. Jättegoda bröd om man vill baka egna!
Keep it simple! Vi mal alltid högrev till färs och gör burgare av. Blandar i finhackad gul lök och sen salt och peppar. Underbart gott
Gör jag bara burgare för dagens middag tar jag endast nötfärs formar till biffar penslar med bbq sås o salt o peppar.
Gör jag många (brukar göra på 3-4kg färs i början av varje sommar och styckfrysa - bara att ta upp och slänga direkt på grillen! ) då tar jag några skivor gammalt vitt bröd, mjölk el grädde i en skål som får stå en kvart. Gojsar sönder brödet blandar i riven gul lök, vitlök, tomatpure salt peppar bbqsås och nötfärs. Blandar ordentligt men inte för länge. Låter smeten vila någon timme innan jag formar biffar (har en hamburgarpress från tupperware) som jag lägger på smörpapper platsar in ordentligt fryser sen lägger jag ner biffarna i påsar! Då har vi middag på några minuter :)
Nörfärs, salt, grovmalen svartpeppar, grillkrydda, 1gul lök finhackad, 1burk cremefraische (istället för ägg och bröd) de blir såååååååå saftigt och gott o fastnar ej på grillen!
Hamburgerbröd köper vi nu för tiden (friscoburgare).
Och till de världens goaste hamburgerdressing från MAX. MUMS!
Och så cheddar på såklart.