• Anonym (bw)

Ni som jobbar i vården, orkar ni jobba heltid?

Har märkt att de flesta i vården inte jobbar heltid utan de flesta nöjer sig med 75-80 och tycker det är alldeles tillräckligt. Hur jobbar ni andra? Jag tycker att de som jobbar heltid nästan är jämt på jobbet mer eller mindre.

• Svar på tråden Ni som jobbar i vården, orkar ni jobba heltid?
  • Anonym (Orkar)

Jag jobbar gärna 100 procent men tyvärr finns det få såna tillfällen här att få göra det.

• näbben

Jag orkar absolut inte. Har inget liv förutom jobbet då med ddedag och kvällsturer dom varvar. Dessutom är vårdtyngden så hög att jag inte orkar. Jobbar 85%.

• Majsan70

Alltså vad beträffar mitt jobb så har jag inte problem att jobba heltid. Jag älskar mitt jobb på alla vis. Däremot med tanke på mitt hemläge så skulle jag vilja/behöva gå ner i tid ett tag. Men det beror ju inte på jobbet.

• Alby

Nej det hade jag inte orkat. Har mycket nätter och jobbar 80%

• Anonym (My)

Jadå, jobbar inom psykiatrin dock så det är oftast inte fysiskt jobbigt.

• PinkSugar

När jag jobbade på boende så orkade jag göra det men nu när jag jobbar inom hemtjänsten så skulle jag inte orka det. Börjar jobba vid 7 imorgon har haft ångest över det i två timmar nu. Avskyr det och när man väl är där så räknar man timmarna för att gå hem

• Anonym (bw)

tack snälla för era svar. Intressant och se.

Pinksugar: ajdå! Så ska det ju inte behöva vara

• Majsan70
    PinkSugar skrev 2013-07-03 19:46:58 följande:
    När jag jobbade på boende så orkade jag göra det men nu när jag jobbar inom hemtjänsten så skulle jag inte orka det. Börjar jobba vid 7 imorgon har haft ångest över det i två timmar nu. Avskyr det och när man väl är där så räknar man timmarna för att gå hem

Men oj! Jag jobbar oxå inom hemtjänst o timmarna bara flyger iväg. 
  • Ninaa84

Jobbar som ssk inom hemtjänst/hemsjukvård och jobbar heltid blandat kväll/dag/helg. Men just nu jobbar jag nästan bara dag. Har väl någon kväll och helg någon gång ibland. Och ja, inga problem med att jobba heltid.

• mysan83

Jag jobbar 100% natt och det är toppen, fast då har jag 32h/v så då får man ledigt än dagtidarna.

Svar på tråden Ni som jobbar i vården, orkar ni jobba heltid?