Hensvik spjälsäng
Någon som vet om man KAN montera bort ena sidan på Hensvik spjälsäng från IEKA? Det står inget om det i manualen, varken att man kan eller inte kan.
Tänkte om det var nån här som gjort det..
Någon som vet om man KAN montera bort ena sidan på Hensvik spjälsäng från IEKA? Det står inget om det i manualen, varken att man kan eller inte kan.
Tänkte om det var nån här som gjort det..
Ja den går att montera bort.
Jo det går.
Queenie70 och Griseknoen35, hur har ni gjort när ni monterat bort ena sida? Idag när jag ändå besökte IKEA och frågade om sängen så sa dom nej, att det inte gick. Har ni köpt till nått då lr?
Sparar tråden eftersom jag också undrar hur man gör.
Jag gjorde det aldrig själv men kompisen som sedan köpte den utav mig tog bort ena sidan och köpte en stödbräda. Det var den äldre modellen av hensvik, köpt 2007.
Alieen, när köpte du din? Fanns ingen stödbräda med i kartongen..
Ok, men då måste dom gjort om den, köpte den 2012 :( Aja, inte så mycket å göra, tack för hjälpen alla FL-"vänner" :)
Precis det finns 2 olika varianter den nya går det inte att montera bort sidan på! Vet inte exakt när den böts ut. Hade själv drömt om en Hensvik just pga att man kunde ta bort sidan och så fanns den inte att köpa när jag väl fick barn.
Hörrni! Jag har löst problemet! Jag har en hensvik, eller snarare min dotter, som inte gick att ta bort sidan på (är köpt 2011). Dock upptäckte vi att själva liggplankan ligger mot en list som går innanför "spjälramen". Så vi tog bort ena långsidan och förstärkte kortsidorna i ramen som finns kvar med två skruvar. Fungerar helt perfekt!
Hörrni! Jag har löst problemet! Jag har en hensvik, eller snarare min dotter, som inte gick att ta bort sidan på (är köpt 2011). Dock upptäckte vi att själva liggplankan ligger mot en list som går innanför "spjälramen". Så vi tog bort ena långsidan och förstärkte kortsidorna i ramen som finns kvar med två skruvar. Fungerar helt perfekt!