köpa bil kontant?
Kan man pruta mer på en bil på en bilfirma om man har stålarns på rulle?? Om en bil har prislapp på 70.000 . hur mycket kan man då pruta?
Kan man pruta mer på en bil på en bilfirma om man har stålarns på rulle?? Om en bil har prislapp på 70.000 . hur mycket kan man då pruta?
Förlåt, men vad betyder det att " ha stålarns på rulle". Är det bara jag som inte fattar?
Köpa kontant med pengarna på fickan menar jag :)
Tja.. jag vet inte.. Bilfirman får ju lika mycket pengar om du betalar kontant som om du tar ett lån för att betala bilen. När du väljer avbetalning så får ju bilfirman hela summan av banken direkt i alla fall. Vilken fördel skulle bilfirman ha av kontanter?
Åh, tack TS, kul att få lära sig nått nytt. Ja, som Jesw skriver, kontanter blir det för bilfirman i vilket fall som helst, om man inte tar ett lån via deras finansieringsbolag. Fast det är kanske ingen direkt skillnad för dem ändå. Det som brukar vara en fördel är om man inte har en bil man vill byta in. En 10-15 procent kan nog vara möjligt, allt beroende på hur många inbytesbilar de har inne. För mig har det varit mer lönande se till stt få extrautrustning/ tillbehör i stället. Det brukar gå lättare då de har bra marginaler på dessa. Där måste man förstås vara sträng mot sig själv och riktigt tänka efter vad jag i alla fall har tänkt skaffa till bilen och vad jag skulle vara beredd att betala för dessa på annat håll. Ibland kan det vara svårt att hålla huvudet kallt när man träffar på en riktigt driven försäljare.
Bara att pruta och se, de brukar kunna gå ner något med men beror på hur mycket som du vill pruta på.
tror nog att det inte är någon större skillnad än att köpa med kontanter eller avbetalning.