Maggördel?
Hej alla!
Jag är på jakt efter en maggördel att ha efter förlossningen.
Har läst en del om belly bandit. Är den värd pengarna?
Eller vilken tipsar ni om? :)
Hej alla!
Jag är på jakt efter en maggördel att ha efter förlossningen.
Har läst en del om belly bandit. Är den värd pengarna?
Eller vilken tipsar ni om? :)
Favoritar då jag med vill veta!!:)
Finns en från ett annat märke ska kolla vad de heter sen som kostar 349:- å som känns bättre än belly bandit. Står still i huvudet nu men kollar senare!
Åh tack vad snällt eec82. Är det något du har själv? :)
Här hoppar jag in, jag funderar också på att köpa en maggördel.
Ja har provat båda carriwell hette märket. Belly B tyckte jag var för tjock och passade inte under kläderna lika bra som denna. Men båda gav bra stöd och man gick rakare i ryggen så hjälpte hållningen mycket. Samt höll in magen såklart. :) stor skillnad på utan och innan när jag inte använde något alls men främst på ryggen och hållningen. Magen blev ju tyvärr inte plattare fortare när man hade den mot att inte använda. Men var skönt när man var ute och kläderna satt snabbt bättre såg inte lika gravid ut med den på direkt efter förlossningen iaf.
Eec82: använde du den direkt efter förlossningen?
Jag funderar på om man kanske tycker det bara är jobbigt att det sitter åt på magen i början?:)
Tack eec82 för ditt tips, ska kolla in denna! :) Någon mer som har testat något och vill dela med sig av sina erfarenheter? :)
Nu vet jag att detta är en gammal tråd men nån stackare kanske läser ändå. Lägg inte dyra pengar på gördel, kontakta sjukgymnast och be om att få prova ut en ryggotros. 200 kr kostar dem o fungerar LIKA BRA som en maggördel.
Nu vet jag att detta är en gammal tråd men nån stackare kanske läser ändå. Lägg inte dyra pengar på gördel, kontakta sjukgymnast och be om att få prova ut en ryggotros. 200 kr kostar dem o fungerar LIKA BRA som en maggördel.
Man ska inte styrketräna de första veckorna, så maggördeln hjälper magmusklerna att komma på plats iom att man får en bättre hållning.
Ok, tack!
Ok, tack!
Fast det låter bakvänt i mina öron. Att stadga upp kroppen utifrån gör ju att musklerna slappnar av och därmed försvagas - om man inte sjukgymnastiserar emellanåt.
Men vad som funkar bäst är kanske olika beroende på vad som hänt med musklerna under graviditeten?