MalinEddie skrev 2013-07-04 10:27:54 följande:
Ägg i olika former.
Matiga smörgåsar. Makrill gillas här.
Sallader.
Finns det något barnen inte gillar innan jag ger middagstips?:)
Något som jag själv minns underlättade något enormt var att förbereda middagar. Skönt att bara ta fram något att värma när det är mycket runt omkring. Vi brukade också dela upp oss men du kanske är själv vid den tiden? Ammar bebisen hela tiden kanske din man/sambo kan laga mat tillsammans med de äldre barnen om du inte är ensam vill säga.
För tillfället är jag själv en hel del och har varit det ett tag. Sambon jobbar halvdagar den här veckan vilket underlättar och så börjar hans semester nästa vecka så då blir det så klart mycket enklare

. Men jag kände att fantasin tröt redan innan liten föddes så kan inte bara skylla på honom

.
Mellansonen är lite småbesvärlig för han äter inte potatis i någon form. Vi äter potatis ändå och så får han helt enkelt hoppa över det eller så kokar vi ibland lite extra pasta om det fungerar till. Min äldsta är rätt känslig för kraftfulla smaker (har alltid varit det) och lite försiktig med nya saker men smakar och försöker med det mesta. Ibland kör vi i lite extra grädde eller mjölk i hans sås om det finns risk att han tycker att det är strakt. Han tycker korv är starkt (för att ge det hela lite perspektiv

).