• Anonym (usch)

    Tjockt mörkrött blod i tidig graviditet?

    Vaknade i morse och gick på toaletten när jag torkade mig var där tjock tjockt mörkrött blod på pappret.
    Det såg nästan lite slemmigt ut, har haft det så här en gång innan för ungefär en vecka sedan och fick då ett vul där allt såg okej ut.
    Nu är det bara att avvakta då jag har ett återbesök om två veckor.

    Finns det någon här som haft likadant och som kan lugna mig lite?

    Jag har ingen smärta och blodet kommer bara under en kort stund, det räcker att jag torkar mig 6-7 gånger sen kommer det inte mer blod på pappret. 

  • Svar på tråden Tjockt mörkrött blod i tidig graviditet?
  • eliten

    Jag hade det denna gången, är nu i v38, läkaren var väldigt tydlig med att mörkt blod är inget att bry sej om, det kan man ha, det är gammalt.
    Tycker inte du ska oroa dej när du dessutom gjort ett VUL

  • Emma 4

    Hej
    Jag har blödning hela tiden . ibland så mycket så det är som om jag hade mens. Och vid dom första riktigt stora blödningarna åkte jag till sjukhus så dom kunde kolla om det var missfall men det var det inte. Så kanske har du samma som mig att man bara blöder men det är inte farligt för graviditeten. Håller tummarna att allt ska gå bra ! 

  • Anonym (usch)
    eliten skrev 2013-07-04 10:40:51 följande:
    Jag hade det denna gången, är nu i v38, läkaren var väldigt tydlig med att mörkt blod är inget att bry sej om, det kan man ha, det är gammalt.
    Tycker inte du ska oroa dej när du dessutom gjort ett VUL
    Varför ska man inte bry sig om dom med mörkt blod? Jag har fått för mig att dom var dom värsta :(
    Vilken vecka hade du det i? 
  • Anonym (usch)
    Emma 4 skrev 2013-07-04 10:49:10 följande:
    Ps vilken vecka är du i ?
    Jag är i vecka 7 nu.
    Emma 4 skrev 2013-07-04 10:48:03 följande:
    Hej
    Jag har blödning hela tiden . ibland så mycket så det är som om jag hade mens. Och vid dom första riktigt stora blödningarna åkte jag till sjukhus så dom kunde kolla om det var missfall men det var det inte. Så kanske har du samma som mig att man bara blöder men det är inte farligt för graviditeten. Håller tummarna att allt ska gå bra ! 
    Har dom någon teori om varför du blöder?
    När jag var på mitt vul så kunde läkaren se en blodansamling utanför livmodern men han sa att han  inte riktigt visste varför jag hade blod där. 
  • Emma 4
    Anonym (usch) skrev 2013-07-04 10:54:35 följande:
    Jag är i vecka 7 nu.
    Har dom någon teori om varför du blöder?
    När jag var på mitt vul så kunde läkaren se en blodansamling utanför livmodern men han sa att han  inte riktigt visste varför jag hade blod där. 
    Exakt samma sa min läkare. Man kunde se en mörk stor ansamling som ligger utanför livmodern , Den ligger inte heller nära min moderkaka som tur är ,annars kunde den ha påverkat moderkakan även om den låg/ligger utanför livmodern sa han . Jag hade min första blödning i ca vecka 7 då såg dom även att jag väntade tvillingar så kanske är det så att jag blöder för min livmoder växer för fort . Och kroppen inte hänger med riktigt . Men jag vet inte till 100% vrf jag har dessa jobbiga blödningar. Jag är i vecka 17 nu och dom båda lever och mår bra . Så jag tycker inte du ska vara orolig . 
  • eliten

    Hade det v.7-10 några gånger, att det är mörkt betyder att det är gammalt, vid missfall kommer ju nytt rödare blod.. Och i större mängder
    Min kompis hade också det i v7 nyss och läkaren sa exakt samma till henne.

  • Anonym (usch)
    eliten skrev 2013-07-04 11:43:12 följande:
    Hade det v.7-10 några gånger, att det är mörkt betyder att det är gammalt, vid missfall kommer ju nytt rödare blod.. Och i större mängder Min kompis hade också det i v7 nyss och läkaren sa exakt samma till henne.

    Ok, har haft en omgång tjockt mörkrött blod igen. Det är väl bara att vänta och se även om det känns jobbigt :/
  • eliten

    Ja eller så får du ringa barnmorskan, men jag tror som sagt inte att det är någon fara, du har väl inte ont?

Svar på tråden Tjockt mörkrött blod i tidig graviditet?