• Aries81

Sova i babyskyddet dagtid???

Har en 5 veckor gammal bebis som bara kommer till ro i min famn, lägger jag ifrån mig henne i ombonad vagn/säng vaknar hon på stört. Däremot sover hon gott i babyskyddet men jag har hört att det inte är bra för ryggen. Så till min fråga, kan jag låta henne sova 2-3 timmar där per dag? Hon vaknar väl om det inte känns bra eller?

• Svar på tråden Sova i babyskyddet dagtid???
  • BängtRagnhild

Både mina barn har föredragit babyskyddet om de nu skulle sova själva. Pratade med barnläkaren som sa att så länge de inte protesterar och inte sitter där alltid så är det ingen fara. Men om du är orolig så prata med med ditt bvc!

Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • Aries81
    BängtRagnhild skrev 2013-07-04 11:07:30 följande:
    Både mina barn har föredragit babyskyddet om de nu skulle sova själva. Pratade med barnläkaren som sa att så länge de inte protesterar och inte sitter där alltid så är det ingen fara. Men om du är orolig så prata med med ditt bvc!

Låter bra det! Det måste ju ändå vara bättre att hon sover gott och inte blir övertrött kan jag tycka. Det är ju som sagt inte alltid hon är där :)
  • Zayco

Ifall bebis blir obekväm så kommer hon att visa sitt missnöje garanterat, men verkar hon trivas/sover så är det inga problem sa min barnmorska

• eec82

Fick höra att de kan ge ryggproblem när de blir äldre men inte sett någon undersökning på det. Mina barn sov bra i babybjörns babysitter. :) men kolla med BVC för säkerhets skull.

• Toboas

Har också hört det där om ryggskador men den enda studie som jag kunde hitta pekade på att man inte hittade några belägg för det.

Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Aries81

Tack för era svar! Pratade med sköterskan på bvc och hon sa att det inte var någon risk för ryggen... Har kommit på att jag har en dam som inte vill sova på rygg, nu sover hon på sida i vagnen och det funkar hur bra som helst! Bullar upp lite vid magen så att hon inte kan vända sig till magläge

Svar på tråden Sova i babyskyddet dagtid???