• tobiq

    Lämna barnen i två nätter

    Vi har två döttrar, den stora fyller 5 i september och den lilla fyller 3 i aug, om mindre än en månad. Vi kommer i slutet av juli åka på bröllop i skåne vilket innebär ett par timmars resa från Göteborg och vi kommer att lämna barnen fredag förmiddag och hämta söndag eftermiddag hos farmor och farfar, vilket verkligen är rekordlänge. Vi har barnvakt ungefär en gång per år, den lilla har sovit borta vid två tillfällen, sist var i maj förra året. Det har gått hur bra som helst samtliga tillfällen med båda barnen, men just två dygn känns läskigt (vi brukar lämna på kväll och hämta förmiddagen efter...). Nu har de ju varandra så jag är tämligen säker på att det kommer gå jättebra. Vill mest höra lite glada hejarrop och försäkringar om att det inte ä hemskt!;)


    Moa-08 Svea-10
  • Svar på tråden Lämna barnen i två nätter
  • tobiq

    Tack Hannajo! Ja åtminstone stora tjejen har tjatat och väntat länge, och jag misstänker att det ligger ett lisebergsbesök på lut så det går nog ingen nöd på dem!

  • LuckyLips

    Det viktigaste är väl att de känner sig trygga och säkra med farmor och farfar. Gör de det så går det nog hur bra som helst!

  • tobiq

    Jadå, det gör de. Har som sagt sällan barnvakt och inget jätteintensivt umgänge men de är absolut trygga med farmor och farfar!

  • MalinEddie

    Om de har god kontakt med farmor och farfar, känner sig trygga där och ni litar på dem hade jag inte inte tvekat men om det känns bra för er vet ju bara ni och det är ju det ni måste utgå från.


    Avskyr CIO-metoder.
  • tobiq

    Nej, det är väl egentligen spikat. Ska bli jätteskönt på sätt och vis att få vara ensamma och bara vi i mer än ett par timmar. Får hoppas att jag inte får alltför stor abstinens, men förhoppningsvis kommer jag vara upptagen med annat precis som dem:)

Svar på tråden Lämna barnen i två nätter