• grönafingrar

hur räkna ut SGI vid säsongsanställning

Jag försöker räkna ut hur mycket jag arbetat/tjänat innan min studietid för att räkna ut min SGI inför kommande föräldraledighet.
    Min fråga:
    Hur lång tid tillbaka ska jag räkna på? Jag var säsongsanställd/tillsvidare på samma arbete mellan 2006-2011. Räcker det att jag skickar uppgifter om den sista säsongen (2011-02 tom 2011-09) eller ska jag skicka uppgifter om sista året som då inkluderar "glappet" mellan säsong 2010 och 2011 (2010-09 tom 2011-09)?
  • Svar på tråden hur räkna ut SGI vid säsongsanställning
  • Försäkringskassan
    grönafingrar skrev 2013-07-04 14:54:45 följande:
    Jag försöker räkna ut hur mycket jag arbetat/tjänat innan min studietid för att räkna ut min SGI inför kommande föräldraledighet.
    Min fråga:
    Hur lång tid tillbaka ska jag räkna på? Jag var säsongsanställd/tillsvidare på samma arbete mellan 2006-2011. Räcker det att jag skickar uppgifter om den sista säsongen (2011-02 tom 2011-09) eller ska jag skicka uppgifter om sista året som då inkluderar "glappet" mellan säsong 2010 och 2011 (2010-09 tom 2011-09)?
    Hej,

För att säsongsarbete ska kunna ligga till grund för en sjukpenninggrundande inkomst så ska det vara årligen återkommande.

Skicka in styrkande uppgifter för hela perioden du säsongsarbetade, har du inte styrkande uppgifter för hela perioden kan det räcka med att du skickar in för de två senaste åren du arbetade. 

Hälsningar
    Jane, handläggare 
Svar på tråden hur räkna ut SGI vid säsongsanställning