Någon som bor i Gerrebacka?
Hej!
Finns det någon i Göteborg som bor i Gerrebacka?
Hur är området?
Hur är skolor/förskolor?
Tack på förhand!
Hej!
Finns det någon i Göteborg som bor i Gerrebacka?
Hur är området?
Hur är skolor/förskolor?
Tack på förhand!
Gerrebacka är en liten del av Hisings Kärra, familjeområde med bara boatadsrätter.
I gerrebacka finns endast en förskola med lång kö men i resten av kärra finns flera bra förskolor och skolor.
I Kärra finns bl.a simhall..
Tack för info! Bor du där?
Gerrebacka består av både villor och bostadsrätter. Det finns två stora förskolor i området och jag tror inte kön dit är så lång längre. Jag har bara bra erfarenhet av både förskolan och Lillekärrskolan där de flesta gerrebackabarn går. Skolan tillhör en av de absolut bästa i Göteborg och tillhör även en av de bättre i landet. Det är i övrigt ett trevligt område, med nära till naturen och ganska nära stan. Kärra centrum är däremot helt otroligt trist och tråkigt!
Okej de jag känner har stått i kö riktigt länge i Gerrebacka och fått gå en termin nere i kärra först och sedan byta, senast denna termin, men bra om det är annorlunda nu helt plötsligt!
Med att det bara är bostadsrätter menade jag att det inte finns HYRESrätter. Självklar finns det fristående hus och villor också.
Jag bor inte i Gerrebacka utan i kärra.
Tycker det är ett väldigt bra område, tryggt, har vänner som jobbar på hisingspolisen och de säger att Kärra är sen stadsdel som har i särklass minst utryckningar.
Gerrebacka verkar vara ett trevligt område,har bekanta där.Skulle gärna köpt hus där,tyvärr blir det väl bara en ouppnåelig dröm för oss.Har inget jobb just nu.Deras barn går i skolan i Kärra,och ja Kärra är väl inte det roligaste området,men det verkar ju lugnt på dagtid iallafall.Men ni skulle säkert trivas i Gerrebacka!
Puffar upp tråden då jag också är nyfiken
Uppvuxen i kärra (är idag 30) och mamma bror och flera vänner bor i kärra/ gerrebacka. Fortfarande trevligt och tryggt område, aldrig upplevt att det är långt mellan kärra/gerrebacka så att gå i skolan i kärra men bo i gerrebacka är inga problem. I kärra är handboll stort, finns även annan idrott och en simhall, skog med fin promenad och stall i Klareberg mellan kärra och gerrebacka. Rosa express går snabbt in till stan och går ofta. Sen är som sagt kärra centrum inte nåt särskilt. I gerrebacka finns även promenaden runt svankällan och en 4H gård som jag jobbat på (sååå mysigt)