vad fan gör jag för fel? varför är han så dum och inte lyssnar?
jag håller på att bli galen på min 4,5 åring det går i perioder när dagis är på mig om hur dum min äldsta son är. han bråkar och slåss mest med sin 1,5 år yngre bror men även med kompisar. han få ofta sitta i time out på dagis när dessa perioder är. och nu har dagis börjat vara på mig att jag ska bestraffa honom i form av att inte få följa med på kalas, inte få lördagsgodis om han är dum på dagis. dom började även förra veckan att lägga honom för att sova för att det vart lättare för dem då.
visst han är stökig hemma och han får konsekvenser för det också men det är LÅÅÅNGT ifrån samma intensitet som dagis påstår.
jag har varit i kontakt med bup och dom tycker det låter som en understimulerad pojke och mycket tävlingskänslor mellan både honom och sin yngre bror.
det är EXTREMT mycket förändringar för honom just nu också, hans bästa vän slutar dagis och han ska bli storebror igen nu inom 1 månad.
jag är sjukskriven och sover bort hela dagarna pga graviditeten och nu idag föreslog dagis personalen att jag ska ha mitt äldsta barn hemma och låta yngsta gå på dagis sista tiden innan semestern för att mitt äldsta behöver tid med mig. visst jag kan känna att jag vill det också men JAG MÅR INTE BRA läkarna har sjukskrivit mig pga prematura sammandragningar och foglossning. men jag försöker hålla god min på dagis men jag mår verkligen inte bra, jag måste ta bilen för att hämta barnen för jag klarar inte av att gå till dagis som MAX tar 10 min. jag klarar inte ens av att gå ut i lekparken och gunga dom.
idag brast det före mig när vi kom hem från dagis efter ännu en gång få höra hur dum han är att jag började gråta hysteriskt och skrek på honom för att han hade varit dum.
vad fan gör jag för fel?!?! enlig BUP så gör jag allt rätt men nått jävla fel måste jag ju göra???