• Anonym (Nacke)

Panikångest av nack-värk eller av minipiller???

Hej!
    Jag är en ammande mamma som för två veckor sedan började äta minipiller.
    Jag har haft upp och nedgångar i ångest sedan dess, men jag vet inte om det kan bero på pillren. Ska jag sluta? Eller hur länge ska jag vänta innan en förbättring?

Jag har dessutom känslan av att mina nackproblem (jag går hos en kiropraktor) kan ställa till ångest. Kanske är problemet neurologiskt??
    Jag har bara teorier, men jag tycker mej ibland se att när jag rättat till nacken så kommer inte panikångesten tillbaka.
    Finns det någon som har erfarenhet av detta?
    Finns det någon som i så fall vet vart jag kan vända mej?
    Finns det någon som forskar i denna eventualitet?

Väntar otåligt på svar...

• Svar på tråden Panikångest av nack-värk eller av minipiller???
  • Annapanna80

jag åt inte mini-piller, utan vanliga p-piller och jag förstod inte kopplingen förrän för några veckor sedan, att de gjorde att jag mådde jättedåligt! åt p-piller för 5 år sedan och då var det inga problem, men nu gör de mig riktigt deprimerad! så ett tips; sluta! det är inte värt det. jag har tyvärr inte hittat ågot annat alternativ, slutade för 2 veckor sedan och det känns redan bättre. tål inte hormoner överlag så antar att det är kopparspiral som gäller

• Anonym (Nacke)

Jag har också ätit p-piller innan, men de gav mej inga problem då, men det förklarar ju en del om det kan förändras med åren..

Svar på tråden Panikångest av nack-värk eller av minipiller???