• Anonym (ella)

ont och öm på högra sidan halsen, någon som vet?

Allt börja med en förkylning för två månader sen, blev frisk och glad efter det så vet ej om det hänger ihop. Nu för ca en vecka sen fick jag en "klump" på högra sidan av halsen, under hakan. Jag skulle ej säga det gör jätte ont men jag känner av den när jag sväljer att där sitter något på högra sidan halsen och känner jag utanpå så ömmar det ganska rejält men jag kan själv ej se något utanpå halsen. Även om jag sträcker på halsen eller tittar ner så känner jag av denna "klumpen", att det tar imot. SÅ något sitter där. Var hos en stressad läkare för någon dag sen som bara titta i halsen och skicka hem mig med värktabletter. Sa han ej kunde se något och det var antagligen en svullen lymfkörtel? Något annan som känner igen sig, gick det över? Jag skulle återkomma om det ej gick över och det lutar åt det hållet just nu! Tacksam för råd!

• Svar på tråden ont och öm på högra sidan halsen, någon som vet?
  • Anonym (ernie&bert)

ja, det är säkert bara en svullen körtel efter förkylnngen, men om det inte går bort så boka tid och läkaren igen. jag minns när jag var 15 eller så hade jag en halskörtel som inte försvann efter förkylning. och nu minns jag inte om jag ens hade haft en förkylningn innan eller ej. men iaf, så fick jag en remiss till sjukhuset, de gjorde en liten biopsi och undersökte den - fick svar att det inte var nåt malignt och efter nån tid försvann knölen.

• Anonym (ella)

Tack för ditt svar! Ja det kan ju stämma. Aldrig haft något liknande bara. Idag är det värre kan verkligen ej sträcka på halsen, tar imot precis som halsenan på ena sidan halsen är för kort. Ömmar gör det också och så ska vi ej glömma klumpen. Men ja är det så det känns med en svullen körtel så är det säkert så. Fortsätter knapra mina tabletter så hoppas jag det går över! 

• Anonym (ella)

Jag har fått för mig att har man en svullen körtel så ska det synas på utsidan? Som en liten boll? Kan dock ha helt fel. På mig syns inget iallfall, känner känns!

• Litet My

Ingen tandvärk? Så blev det för mig när mina visdomsränder började komma upp (de växer snett och rätt in i tanden framför)

• Anonym (ella)

Nej ingen tandvärk, feber eller mår dåligt på något sett. Är bara det ömma i halsen som ej ger med sig.

Svar på tråden ont och öm på högra sidan halsen, någon som vet?