• SilverEmma

Byta USB-port i en laptop?

Gillar inte att styra via plattan på laptopen och nu verkar USB-ingången ha gett upp så musen funkar inte. (har testat musen i annan dator så det är inte den det är fel på) Går det att fixa eller får jag gilla läget?

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Svar på tråden Byta USB-port i en laptop?
  • luppisen

Har du bara en USB port på datron då? det brukar ju finnas typ 3-4 st?...

• SilverEmma
    luppisen skrev 2013-07-05 08:31:14 följande:
    Har du bara en USB port på datron då? det brukar ju finnas typ 3-4 st?...

Jag har tre...ingen funkar.
  • Dex

Prova att installera om USB genom att avinstallera drivrutinerna. Det kan lyckas!

Gör så här (om du kör Windows):

Öppna kontrollpanelen och dubbelklicka på Administrationsverktyg. Väl där dubbelklickar du på Datorhantering och sen Enhetshanteraren. Klicka på pilen till vänster om USB-enheter och börja markera raderna nerifrån och tryck på delete. När du har rensat bort alla raderna startar du om datorn. Drivrutinerna för USB installeras automatiskt när datorn startar.

• SilverEmma
    Dex skrev 2013-07-05 09:55:09 följande:
    Prova att installera om USB genom att avinstallera drivrutinerna. Det kan lyckas!

Gör så här (om du kör Windows):

Öppna kontrollpanelen och dubbelklicka på Administrationsverktyg. Väl där dubbelklickar du på Datorhantering och sen Enhetshanteraren. Klicka på pilen till vänster om USB-enheter och börja markera raderna nerifrån och tryck på delete. När du har rensat bort alla raderna startar du om datorn. Drivrutinerna för USB installeras automatiskt när datorn startar.

SKa testa! Tack!
  • SilverEmma

Näpp....funkade inte. Typlisch.

• Dex
    SilverEmma skrev 2013-07-05 10:15:09 följande:
    Näpp....funkade inte. Typlisch.
    Trist..  Kolla runt lite på den här länken, du kanske hittar någon lösning:

goo.gl/gtP2q 
  • Fontana

Har du kollat om USB-portarna fungerar med något annat, en USB-minne till exempel?

Kan du låna någon annan mus och prova om den fungerar på laptopen? Jag skulle ändå misstänka att det är musen (eller sladden till den) som det är fel på. 

• SilverEmma

Musen funkar i en annan dator, den har funkat till och från i laptopen ett tag men häromdagen så gick det inte längre. Har varit samma sak med de andra ingångarna.

• Frontline

Kan inte tänka att alla 3 usb-portar har kastat in handduken utan knalla in på tillverkarens hemsida och se om du kan dra hem några drivisar till just usb...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • SilverEmma

Jag misstänker att ungarna kommit åt dem ett par gånger för mycket. En i taget har liksom slutat fungera. Men jag ska kika på det, tack för tipset!

Svar på tråden Byta USB-port i en laptop?