• Hanna73

Tips på 2-årspresent

Har en liten tjej som fyller två år om en vecka, och funderar på vad hon ska få i 2-årspresent.

Hon leker ju redan med storebrors gamla leksaker, och vi har bl.a. Duplo, trehjuling, springcykel, trehhulig sparkcykel, leksaksspis, pussel, ritsaker, gosedjur, bilar, böcker och någon docka. Vi har även en del badleksaker, musikinstrumment, DVD- och CD-skivor.

Hon ska få en dockvagn av morfar. 

Någon som har  några tips och idéer?

• Svar på tråden Tips på 2-årspresent
  • Flickan och kråkan

I den åldern har våra varit lika glada för såpbubblor som dyra leksaker så jag hade nog köpt lite billigare saker som går åt - såpbubblor, leklera, målarfärg etc. - och så satt in pengar på sparkonto eller liknande. Starta en spargris hemma för henne kanske. Min 4- och 5-åring tycker ju att det är kul idag att ha en spargris som de har lov att plundra för att gå till leksaksaffären och köpa något.

• HWR

Vi ska ha kalas på lördag nu för min nyblivna tvååring. Hon har massor med leksaker redan! Hon har dessutom en storasyster på 3,5 år.

När folk undrar vad hon önskar sig så har vi sagt klistermärken, en fotboll, en sagobok, målarböcker, kritor, såpbubblor. 

• Hanna73

Såpbubblor har vi en del hemma, men en bubbelblåsmaskin att ha på gården vore nog kul för henne. Kom på att badkritor, pappersrulle och fingerfärg skulle kunna vara kul. Passar ju bra nu på sommaren när hon kan vara ute på gården och måla... 

• RasSam

Min 4åring fick en flexitrax bilbana i present, den är super poppis hos min snart 2 åring!

• WSalma

Min son fyllde två nyligen. Han fick böcker, en trehjuling, ett bilgarage vi föräldrar byggt själva, pussel, hoppboll och pengar av familjen (mor- och farföräldrar, faster & farbror).

På barnkalaset fick han fingerfärg, gatukritor och en ringklocka till trehjulingen.

Jag har redan börjat på en önskelista till jul (då kommer han vara två och ett halvt) för jag glömmer alltid de bästa sakerna när någon frågar vad han "önskar sig". På den står liten trampolin (för inomhus), cd-spelare, pysselmaterial och fler delar till trätågbanan. Eftersom våra barn antagligen ska få ett nytt lekrum av oss till jul så står det även bollar till bollhavet, liten ribbstol etc på listan.

Grannflickan fick en magnetmålartavla och den är superpoppis. Jag ska köpa en att ha som underhållning på flygresor!

• Hanna73

Tack för bra tips, fick lite nya idéer.

Hon fick en dockvagn av morfar, en Pippi-docka av gammelmoster, en docka av farmor och farfar och en boll och ett set med små tallrikar, bestick och glas av mig och sin pappa. 

Populärast är dockvagnen och tallrikssetet. Hon har kört runt med dockvagnen och diskat tallrikar i handfatet

Till jul får det nog bli lite väskor och badleksaker till henne och pysselmaterial till storebror.

Vi har ju så mycket redan, så förbrukningsvaror är nästan det bästa.     

Svar på tråden Tips på 2-årspresent