• Anonym (Ts)

Dölja graviditet till vecka 20? Överviktig..

Jag är gravid med mitt första barn och nu i vecka 8. Magen är lite svullen men jag ser verkligen inte gravid ut än. Jag har ca 10 kg övervikt och är kort (160cm). Har hört att det kan påverka hur snabbt magen syns. Ni som är eller har varit gravida, hur länge kunde ni dölja magen om ni försökte? Skriv gärna om du var överviktig och/eller kort!
    Jag vill dölja till vecka 20 då min provanställning går ut..

• Svar på tråden Dölja graviditet till vecka 20? Överviktig..
  • Ninni4

Jag är medellång och normalviktig. Kunde dölja min graviditet till vecka 20 =)

• Anonym (Ts)
    Ninni4 skrev 2013-07-05 11:50:16 följande:
    Jag är medellång och normalviktig. Kunde dölja min graviditet till vecka 20 =)

Tack för svaret! Var det medvetet att du försökte dölja eller kom magen sent? När började folk se?
  • Fru Mamma

Jag är 162 lång, första graviditeten vägde jag 63 och kunde dölja till och med vecka 15.
    Andra graviditeten vägde jag 88 och när jag var i vecka 12 frågade min chef om det inte var dags snart att börja planera föräldraledigheten, för det kunde ju inte vara så långt kvar och jag var väl medveten om att jag var tvungen att meddela när det var 2 månader kvar?
    Jag bär mina barn utåt, och redan vecka 17 har livmodern nått en bra bit ovanför naveln med båda barnen. Det är så otroligt individuellt.
    Min tjejkompis är 165 (typ, inte helt säker) och vägde runt 60 när hon blev gravid, och hon kunde dölja sin mage HELT (trots tighta tröjor) till och med vecka 35.

• englasmamma86

englasmamma86 skrev 2013-07-05 12:08:56 följande:
    Det är verkligen individuellt..oftast syns ju magen senare med första.

detta är min mage i v.10 !! dock är det mitt andra barn =) jag hade motsvarande mage i v.23 med mitt första.

jag är 1.60 lång och är överviktig väger ca 85 kilo, men jag har som sakt inte mkt mage normalt sett så detta är mage jag fått av graviditet.

allt beror ju på ens kroppsbyggnad och på hur man bär bebisen , ligger moderkakan framför bebis har man oftast större mage snabbt..
    men jag hoppas för din skull att du kan dölja magen och hoppas på att du får förlängt på ditt jobb. använd lite pösigare kläder över magen och säger någon nått så låtsas som ingenting ..du kan ju bara lagt på dig lite ;)     
  • ostboll

Jag vägde 64kg till mina 164 cm så lite rund var jag allt :) kunde dölja bebismagen till vecka 23-24... Antagligen längre om jag hade velat passera som tjock istället för gravid ;)

• Anonym (Ts)
    Fru Mamma skrev 2013-07-05 12:05:01 följande:
    Jag är 162 lång, första graviditeten vägde jag 63 och kunde dölja till och med vecka 15.

Andra graviditeten vägde jag 88 och när jag var i vecka 12 frågade min chef om det inte var dags snart att börja planera föräldraledigheten, för det kunde ju inte vara så långt kvar och jag var väl medveten om att jag var tvungen att meddela när det var 2 månader kvar?

Jag bär mina barn utåt, och redan vecka 17 har livmodern nått en bra bit ovanför naveln med båda barnen. Det är så otroligt individuellt.

Min tjejkompis är 165 (typ, inte helt säker) och vägde runt 60 när hon blev gravid, och hon kunde dölja sin mage HELT (trots tighta tröjor) till och med vecka 35.

Oj oj så olika det kan vara!
  • Anonym (Ts)
    englasmamma86 skrev 2013-07-05 12:16:39 följande:
    detta är min mage i v.10 !! dock är det mitt andra barn =) jag hade motsvarande mage i v.23 med mitt första.

jag är 1.60 lång och är överviktig väger ca 85 kilo, men jag har som sakt inte mkt mage normalt sett så detta är mage jag fått av graviditet.

allt beror ju på ens kroppsbyggnad och på hur man bär bebisen , ligger moderkakan framför bebis har man oftast större mage snabbt..

men jag hoppas för din skull att du kan dölja magen och hoppas på att du får förlängt på ditt jobb. använd lite pösigare kläder över magen och säger någon nått så låtsas som ingenting ..du kan ju bara lagt på dig lite ;)     

Fin mage!!
  • Anonym (Ts)
    ostboll skrev 2013-07-05 12:18:03 följande:
    Jag vägde 64kg till mina 164 cm så lite rund var jag allt :) kunde dölja bebismagen till vecka 23-24... Antagligen längre om jag hade velat passera som tjock istället för gravid ;)

Åh bra jobbat! Hoppas jag är lika tursam!
  • Midnight

Jag är va 170cm lång och väger runt 56kg, ganska smal alltså. Min mage syntes inte alls i vecka 18.

Mamma till en ängel
Svar på tråden Dölja graviditet till vecka 20? Överviktig..