• ScreewYou

Pojkvän, ex, barn och svek

Jag är ny på den här sidan, tänkte bara skriva av mig lite och få lite råd. 

Jag är tillsammans med en kille som är 10 år äldre än mig, han har en son på 7år.
    Jag och Danne (vi kallar honom så) har varit ihop i 10 månader om 2 veckor, det är inte värsta värsta långa förhållandet, men det är ett tag.
    Han och hans ex gjorde slut för 5 år sen, nu på senaste tiden så har dom börjat träffats oftare och oftare. Jag förstår och köper till 100% att man vill och att man måste ha en bra relation till varanndra för att barnet ska må bra, men det jag inte köper är att min pojkvän slutar höra av sig när han är med henne, jag är ofta inne på hennes instagram för att kolla för att jag såklart är svartsjuk, det skadar bara mig själv, men jag vill veta vad han gör och det får jag bekräftat genom att kolla på hennes instagram.
    Som igår så kom han till mig och vi sov ihop, han berättade att han skulle åka på en Göta kanal resa, en båtresa med sonens bästa kompis, det köper jag. Jag smsade i morse och sa att jag hade en magkänsla över att exet skulle åka med, men fick inget svar, jag gick in och kollade på hennes instagram och då ser jag som jag trodde att det är hon som han åker med och sonens kompis. Jag kan inte förstå hur man kan ljuga om en sån sak, jag har smsat honom en hel del i morse och sagt att jag absolut inte är förbannad på något sett och vis, men jag tycker att det är sån dålig stil av honom att inte berätta för mig. Han har inte hört av sig på hela dagen, och han lär inte göra det heller. Jag har skrivit långa sms om att jag bara vill veta vad han ska göra, och att han inte ska ljuga för mig, för sanningen kommer alltid fram på något sätt.. 

Vi har varannan vecka med varann, så när han inte har sin son så "bor" jag där varannan vecka, och när han är med sin son så är jag hemma.. Jag har inte riktigt fått börja umgås med sonen än, även om vi har vart ihop ett bra dag... Jag har träffat hans son 7-8ggr på 10 månader.

jag åkte därifrån i måndags, hörde ingenting ifrån honom på hela måndagen, i tisdags så ringde han engång och det var på eftermiddagen, sen hörde jag ingenting förns på onsdag kväll igen, då ringde han och smsade lite..

Dom har vart ifrån varann i 5 år ungefär, och det var hon som gjorde slut för att hon hittade en annan, hon har vart förlovad 2 ggr efter det, och haft 1-2 dejter. Ska jag vara orolig? 

Sen förstår jag att dom vill göra grejer ihop med sitt barn, alla har semester, men det är inte som det var för 2 år sen, han är upptagen. Jag vet inte om exet försöker spela på att såra mig eller vad det är frågan om.. Borde jag vara rädd?

Vi har haft det lite upp och ner, men dom senaste månaderna har det vart kanon, jag förstår att han står emellan, jag har aldrig träffat hans ex, och jag vill helst inte göra det heller. Det är svårt att gå in i ett förhållande där det är ett barn med i bilden. Men jag har anpassat mig och kämpat som fan för att det ska bli bra.

Jag vet inte vad jag ska göra, ska gå ut och dricka några öl ikväll, men jag kommer fortfarande tänka på att dom är på en båtresa, dom ska bo på hotell, antagligen dela säng och ha det mysigt. Jag får vänta som vanligt..

Många frågar varför jag inte lämnar honom, det är för att när vi väl är med varann så är det skitbra, det är bara när han är med sitt ex, som han slutar att höra av sig, inte annars... Det känns förjävligt om jag ska vara ärlig..

Vet inte vad jag ska göra.  

Svar på tråden Pojkvän, ex, barn och svek