• MissKaos

HUr snabbt har Vanquin (mot springmask) verkat för dig och/eller ditt barn?

Sonen har fått mask. Så fort jag såg dom började det klia på mig med.. Hela familjen har idag tagit dom där röda fina pillren. Tvättar hysteriskt.. Även om man vet att det inte är farligt, och att det är jättevanligt och smittar superlätt etc så känns det ju äckligt.
    Hur lång tid tog det innan klådan försvann i din familj? Och hur länge gick tvättmaskinen på högvarv?
    Imorgon blir det rena lakan och rena handdukar till alla. Tänkte senn att man kan ha dom två nätter. Sovunderbyxor får ju bytas dagligen såklart.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Svar på tråden HUr snabbt har Vanquin (mot springmask) verkat för dig och/eller ditt barn?
  • Jacqueline

Tror vi körde på i två dygn med "sanering" och bytte underkläder morgon och kväll typ 4-5 dagar ,men jag är oxå extremt överdriven när det kommer till mask och löss osv :-S avmaskade hunden och katten samtidigt som vi i familjen tog vanquin ,badade djuren oxå hehe

• MissKaos
    Jacqueline skrev 2013-07-05 17:34:36 följande:
    Tror vi körde på i två dygn med "sanering" och bytte underkläder morgon och kväll typ 4-5 dagar ,men jag är oxå extremt överdriven när det kommer till mask och löss osv :-S avmaskade hunden och katten samtidigt som vi i familjen tog vanquin ,badade djuren oxå hehe

Jo, jag blir med lite extrem när det kommer till sådanthär.
    När slutade klieet?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Jacqueline

Jag kände aldrig något alls men barnen slutade klia sig efter att dom hade bajsat typ 2-3 gånger iallafall...men sen ska man ju ta en kur till ca en vecka efter första behandlingen så ni inte glömmer det

• MissKaos
    Jacqueline skrev 2013-07-05 17:49:56 följande:
    Jag kände aldrig något alls men barnen slutade klia sig efter att dom hade bajsat typ 2-3 gånger iallafall...men sen ska man ju ta en kur till ca en vecka efter första behandlingen så ni inte glömmer det
    Efter 14 dgr till 3 veckor.. Jag köpte storpack för det.. Så äckelmagad som jag är med detta lär det inte glömmas bort. Är dessutom gravid -tänk att komma till förlosningen och börja krysta ut springmaskarKräks
  • Jacqueline
    MissKaos skrev 2013-07-05 18:25:29 följande:
    Efter 14 dgr till 3 veckor.. Jag köpte storpack för det.. Så äckelmagad som jag är med detta lär det inte glömmas bort. Är dessutom gravid -tänk att komma till förlosningen och börja krysta ut springmaskarKräks
    ööörk Kräks
  • MissKaos
    Jacqueline skrev 2013-07-05 18:46:27 följande:
    ööörk Kräks

Kan inte låta bli att småflina lite åt tanken på BM min när det börjar flyga ut maskar...

TUR det är låååång tid kvar till det.
  • Jacqueline
    MissKaos skrev 2013-07-05 19:08:20 följande:

Kan inte låta bli att småflina lite åt tanken på BM min när det börjar flyga ut maskar...

TUR det är låååång tid kvar till det.
    haha men nä fyyy va äckligt de hade varit :-O såg en dokumentär en gång på discovery där de va en tjej som hade mask men som inte haft några symtom och helt plötsligt började hon må dåligt och kräktes maskar Kräks
  • Jollan06

Ca 3-4 dagar. Det är vidrigt!! Vi har haft det 2 omgångar på ett år. Så jäkla äckligt!!
    Och jag som har fobi för allt som ringlar sej fram å se dem små asen i rumpan va ju inte lugnande direkt!! Gahhh!!
    Va oxå extrem med städningen. Det som är viktigast är ju att byta trosor, och byta sängkläder och torka golven i sovrum och toalett. Sen ska väl man inte strutta runt naken om baken i onödan.
    Men jag lider med er!!
    :( usch usch!!!

Svar på tråden HUr snabbt har Vanquin (mot springmask) verkat för dig och/eller ditt barn?