• menförhelvete

diarre INNAN tanden upptäcks?

Har ju hört att bebisar kan få diarre i samband med att de får tänder.

Finns det nån här som har en bebis som fått diarre ca 1 vecka INNAN tanden kom?

Vår lilla solstråle har varit lös i magen ca 1 vecka, den första tanden upptäckte jag idag. Nu är hon "normal" i magen sen ett par dar tillbaka.

Trodde man hade lös avföring samtidigt som tanden kommer?!

Hon kan ju varit lös i magen av andra orsaker...

• Svar på tråden diarre INNAN tanden upptäcks?
  • menförhelvete

hallååå..?!?

När man för engångsskull skriver ett nytt inlägg så är det inte en enda som kan svara? Eller ingen som vet kanske?

• Camomile

Min son har varit precis likadan med alla sina tänder. Han har 10 st nu och är 15 månader. Han får först diarré, och varje gång har jag funderat på om han har ätit något han kanske inte tål, men kommer inte på vad det kan vara. Sen dyker det upp en liten tand i munnen, och bajsandet är som bortblåst..

• menförhelvete

tack för svaret, Camomile, uppskattar det!
    Och kul att höra att det finns fler.. blev redan rädd att hon kanske är glutenallergiker!

• BlueBlue

Jag har hört att de kan vara dålig i magen innan tanden kommer upp. Så det var nog pga det.

Ursäkta att jag frågar men varför heter du det du gör här inne? Är du en arg person? =)

• menförhelvete

blueblue-

haha.. jo jag är en riktig bitch.. skojar!!
    Läs min prestext så ser du!!
    Du är nog den enda som frågat rakt ut, kul! Har funderat på att avregistrera mig o byta nick faktiskt, det är avskräckande som det är nu.. kanske därför jag får så få svar i mina trådar!

• Pippelipos

Precis samma sak tänkte jag fråga!!! Melvin har varit konstig i magen i flera dagar nu och jag tycker att jag kan känna en tand i överkäken nu.

Men jag läste i en bok om barn att de får inte diarré av tandsprickning.?!?!

• LabLover

Pippe...: Jo, de kan få det. Det beror på att bakteriefloran ändras i munnen när tänder ska komma/kommer. Det har man inte vetat så värst länge så din bok kanske inte är nytryckt? I boken om barns tänder som vi fått av tandvården står det också så men tandläkaren bad om ursäkt för det, de har inte tryckt upp nya bara

• mossan

jo det brukar ofta heta att de bajsar ut tänderna ju.. så det är rätt vanligt att det blir nåt med magen i samband med tandsprickningen. de kan vara hård o de kan vara lös men nåt med bajset händer ofta när det är tand på g.

• Pippelipos

Boken är från 2004 och alla forskningsrön ändras ju hela tiden. Det är inte lätt att hänga med alla gånger!!!

Jag hoppas det är tänder på gång så slipper man oroa sig för annat.

• menförhelvete

pippelipos:

Det hoppas jag också.. För man hoppas ju att det inte är gluten/laktosallergi el nåt sånt..

• ElinK

då hoppas ja oxå på tänder för agnes har bajsat 4-7gånger om dagen de senaste 2veckorna o den sista av de veckorna har de vatt diarré....

dotter tillåter inte mig att varken se eller känna i hennes mun....

har era barn dregglat mkt samtidigt??

• menförhelvete

min har dregglat lite segare och genomskinligt dreggel på sista tiden. Förut var det mest saliv, nu är det segt.

• Tina2

Vår son är 6 månader och har fått två tänder med bara några dagars mellanrum.

Han bajsade jätteofta 1-2 veckor innan, men sedan tänderna kom har det lugnat sig något.

Ja, han dregglade ganska mycket i samband med att tänderna kom.

Men det som var mest märkbart var "gnagandet". Det verkade klia väldigt mycket i munnen och faktiskt göra lite ont också, framför allt på eftermiddagarna. En sval bitring brukade hjälpa lite, plus att bära honom när han hade jobbigt.

• menförhelvete

min tjej har också varit mer kramig senaste dagarna.

vill gnaga, helst av allt vill hon gnaga sin vassa lilla nål mot min hand!

• ElinK

nej då e det nog inte tänder på G här inte....
    inge dreggel eller gnagande...

• JaneAusten

Vi har alltid diarre innan tänderna kommer. Han fick en för ett par dagar sedan igen med diarre innan.

• menförhelvete

ok, det verkar vara vanligt med diarre innan tanden då. Jag som trodde det var samtidigt, typ... fast å andra sidan kan man ju inte vara säker på exakt vilken dag som tanden kom, kan ju varit där några dagar innan man upptäckt den.

Svar på tråden diarre INNAN tanden upptäcks?