14 månaders bebis med främst natthosta i över 8 månader.
Nu undrar jag om nån har varit med om något liknande, blir snart tokig om jag inte får veta vad vår son har för fel! Det började i princip då han var 6 månader. Från att ha sovit nästan hela nätter utan extra gnäll å uppvak började han plötsligt vakna konstant. Allt mellan 3-30 ggr natt. Innan då han vaknade var han alltid glad men nu är det alltid massa gråt, som att han inte vaknar av att han sovit klart utan att något stör honom. Alltid när han vaknar och gråter så "hostar" han. Låter lite som hes, torr hosta, men som han typ krystar fram!? Han kan även hosta sådär konstigt i sömnen. På dagarna hostade han först inget men nu har han börjat låta likadan ibland då han gnäller. Vi har sprungit till läkare massa gånger. Ibland säger dom hans andning låter oren, ibland låter lungorna helt bra. Han fick göra ph registrering som visade normalt. Testade ändå nexium och gaviscon på läkarens ordination men det hjälpte inget. Astma medicin i 3 månader och ventoline vid behov men inte heller med det blev det bättre. När han var ca 7 månader tog dom ekg, det var ok. Blodtryck i armar och ben som också var okej. Röntgen av lungorna visade viss stråkighet som dom skyllde på tidigare förkylning, fast han inte hade varit förkyld!? Även hjärtat var något förstorat på röntgen men dålig bild sa dom om det. Även olika blodprov för allergier har blivit tagit, allt OK.. Han är nu 14 månader. Tycker själv han blir väldigt andfådd och svettig så fort han leker. Man riktigt känner hur det hettar ur huvudet. Men annars på dagarna är han världens nöjdaste kille. Det konstigaste är att när han blir förkyld och får "vanlig" slem hosta så sover han myyyyycket bättre!? Läkarna tycks nästan ha gett upp, men jag tycker inte detta är normalt och går snart i taket av sömnbrist och konstant oro att det ska vara något allvarligt. Något som känner igen sig eller vet vad det kan vara??