• Erfdgt

Tipsa om bra familjefilmer! (Ej tecknat)

Här får ni hemskt gärna tipsa om familjefilmer som ni tycker om och som inte är tecknade! Min fantasi tryter lite och vi behöver fylla på med lite nya filmer. Något som hela familjen kan tycka om, men som inte är tecknat alltså. Jag hoppas att ni har lite tips att komma med :)

• Svar på tråden Tipsa om bra familjefilmer! (Ej tecknat)
  • Philippa

Beethoven (hunden) är roliga familjefilmer

• Nape

Vi tittade på Stuart Little igår, barnen älskade den. Minns också att vi verkligen älskade Babe den modige grisen.

• Griseknoen35

Hjälte hunden från new york. Spiderwick, Astrid Lindgren filmerna, som hund och katt, Stuart Little, Kalle och chokladfabriken... Har du netflix? Finns massa otecknade filmer där.

• Spana

Som nån skrev,, alla Astrid filmerna om ni inte gått igenom dom.

Sune i Grekland, Sunes jul och Sunes sommar.

Bert filmerna är också roliga. :)

• Erfdgt
    Gizmo skrev 2013-07-07 08:25:32 följande:
    Alla  Astrid Lindgren- och Disney filmer!
    Dom flesta Disney är väl tecknade dock? ;)
  • Erfdgt

Vi har plöjt igenom alla Astrid redan :) Dottern är 7år, så det får inte vara filmer för alltför stora barn just till oss, men tipsa ändå, kan ju vara någon med äldre barn som läser :)

Vi tycker om tex Narnia, den första Harry Potter, Hugo Cabret, Hook, Mr. Magorium's Wonder Emporium och Nanny McPhee :)

• Griseknoen35

Erfdgt: det finns massor utav Disney filmer som inte är tecknade. Disney har gjort mer än Snövit och Askungen ;) .. Dom otecknade Disney brukar vara ganska mysiga att se med ungarna.

• Omogen citron
    Erfdgt skrev 2013-07-07 11:35:32 följande:
    Dom flesta Disney är väl tecknade dock? ;)

Nej, många är inte tecknade. De gör många spelfilmer också. Både för barn och vuxna. (Pirates of the Carribean är exempelvis Disney.)

Eftersom vi nu är inne på Disney så kan jag rekommendera Isprinsessan till TS. Den handlar om en tjej som upptäcker konståkning. Hon blir kompis med tränarens dotter, och det händer en del saker. Filmen passar från sju år och uppåt.

sv.m.wikipedia.org/wiki/Isprinsessan_(2005)
  • Omogen citron

Jag vill också tipsa om Stardust som handlar om en man som lovar sin älskade att hämta en fallande stjärna. Då han kommer över muren som finns i staden där han bor är det en annan värld, fullt med pirater, häxor, prinsar och prinsessor.

Berättelsen om Secretariat (spelfilm från Disney) är också bra. Den är baserad på en sann historia om Penny som ärver en hästgård, hon vill behålla hästarna men brodern vill sälja dem. Gården har en del ekonomiska bekymmer och för att lösa dem måste Secretariat vinna flera stora tävlingar.

• Erfdgt

Haha sant. Det vet jag ju att Disney gör många andra filmer också, spelfilmer. Tänkte inte på det. Vi tycker ju tex 101 Dalmatinerna, Djungel George, Flubber, Föräldrafällan, Förtrollad osv är bra :)

• Omogen citron
    Erfdgt skrev 2013-07-07 16:28:44 följande:
    Haha sant. Det vet jag ju att Disney gör många andra filmer också, spelfilmer. Tänkte inte på det. Vi tycker ju tex 101 Dalmatinerna, Djungel George, Flubber, Föräldrafällan, Förtrollad osv är bra :)

Gillar ni Förtrollad kommer ni älska Stardust.
  • Erfdgt
    Omogen citron skrev 2013-07-07 16:33:41 följande:
    Gillar ni Förtrollad kommer ni älska Stardust.
    Den såg vi när den kom, men då var ju dottern bara dryga året, så hon har inte sett den :P Hon börjar kanske vara stor nog för den nu :)
Svar på tråden Tipsa om bra familjefilmer! (Ej tecknat)