• LängtanSåStor

Obehag när bebisen sparkar?

Hej :) Är idag vecka 19+1 och för två veckor sedan började jag känna rejäla och tydliga knuffar i nedre delen av magen. Jag hade nog en bild av hur underbar denna känslan skulle vara för det är ju den enda riktiga kontakten man har med sitt ofödda barn... men... jag tycer det är så obehagligt för det känns så konstigt :( Jag är lite ledsen då alla pratar om hur underbar det är men har aldrig hört ngn säga att man inte riktigt har den känslan jag har. Tror ni det ändras ju större bebisen blir? Jag antar att karaktären på känslan måste ändras ju starkare bebisen blir? Kram

• Svar på tråden Obehag när bebisen sparkar?
  • Solrosens

För mig är det en underbar bekräftelse över att allt är bra med mitt barn i magen! Längtar varje dag efter dessamsparker :) Hoppas du kan ändra din syn på det. Fast ibland kan känslan vara litemobehaglig, men påmett undebart sätt ändå! Barnet rör,sig :D

• Solrosens

För mig är det en underbar bekräftelse över att allt är bra med mitt barn i magen! Längtar varje dag efter dessa sparkar/buffar :) Hoppas du kan ändra din syn på det. Fast ibland kan känslan vara lite obehaglig, men på ett undebart sätt ändå! Barnet rör på sig :D

• LängtanSåStor

Ja jag hoppas du har rätt! Vilken vecka är du/var du? ändrade knuffarna karaktär? Jag kan tänka att det kommer kännas bättre ju starkare och framförallt LÄNGRE upp de blir. Just nu är de bara längst ner än så länge

• lnflrmn

Alla tycker inte om det, men påminn dig om att det är ett måste i några månader till. Jag är i vecka 38 och nu tycker jag att det gör ont, på grund av att bebisen är lång och det är fötter och armar överallt..

• EJai

Mysigt med endel sparkar andra inte tex dem mot kisseblåsan. Revbenen.

• peccavi

jag tyckte också sparkarna var obehagliga med andra barnet. Det bubblade långt ned och sparkades mot organ. Senare i graviditeten blev det hårdare sparkar mot urinblåsan och revbenen. De gjorde ibland ont men tyckte det blev mindre obehagligt ju längre gången graviditeten var

• Mikkan90

Jag tyckte det var mysigt även om det kändes som det var en liten alien som bosatt sig i kroppen och virvlade runt i början. Så skum känsla men den lugnade i alla fall ned min oro. Kändes mindre konstigt ju större han vart men sen så var han väldigt lugn i magen. Kände aldrig några sparkar mot ryggen, revben eller kissblåsa. Gjorde aldrig ont och det var inte ovanligt att jag inte kände han under hela dagen. Det enda som värt obekvämt är när han försökte trycka upp rumpa mot revbena men det var i slutet av graviditeten. Ska finnas flera tråda här på fl om folk som inte gillar sparkarna så du är inte ensam om det :)

Pojke född 2012-01-16
  • cattus

Från början när sparkarna bara kom längst ned så tyckte jag mest att det kittlades.
    Nu när sparkarna kommer högre upp så kan jag tom få känslan av illamående. Som att det vänder sig i magen helt enkelt. Visst är det positivt och underbart men inte alltid en fantastisk känsla

• Majken03

Jag tyckte inte om det heller. Såklart är det lugnande för man bet ju att den lever fortfarande. Men tyckte aldrig det var mysigt o härligt. Mera som en alien har tagit över min kropp.

• LillGris

Jag gillade inte sparkarna. Eller sparkar var ok men när bebisen bökar runt och vänder o vrider sig.. Inte behagligt alls!

• Mellanmjölkens land

Förstår precis vad du menar. Tyckte det var lite spännande i början med dottern men mysigt? Nej. Den här gången var det väl lite halvmysigt i början men nu är det mest obehagligt. Tyvärr vet jag ju att det bara kommer bli värre och att jag har drygt 3 mån kvar

• Solrosens
    LängtanSåStor skrev 2013-07-07 07:39:55 följande:
    Ja jag hoppas du har rätt! Vilken vecka är du/var du? ändrade knuffarna karaktär? Jag kan tänka att det kommer kännas bättre ju starkare och framförallt LÄNGRE upp de blir. Just nu är de bara längst ner än så länge

Jag är idag i vecka 26 så jag har en bit kvar! Möjligt att dessa buffar blir mer obehagliga i takt med att barnet växer, återstår att se. Men för tillfället njuter jag :)
Svar på tråden Obehag när bebisen sparkar?