• che71

ingen mens efter Pergotime?

Är det någon här som tagit Pergotime o inte fått mens efter det?

Har tagit Pergotime 6 gånger o blivit gravid 4 av de kurerna
    + att jag blivit gravid spontant 2 ggr
    men det har blivit missfall alla gånger, så 6 missfall.

Jag är på dag 19 efter ÄL stickans utslag, så ca ÄL+18 idag (sm 4/6)
    o ingen mens men heller inget plus?!!!

• Svar på tråden ingen mens efter Pergotime?
  • Clara85

Hej,

Fy vilken otur du har. Menscykeln kan ju verkligen variera men vad jag förstått så varierar dagarna mellan ägglossning och mens inte särskilt mycket. De ligger oftast mellan 12-16 dagar. Är du säker på att du verkligen hade ägglossning? Jag får nämligen lika starkt utslag på ÄL-stickorna hela cykeln så de fungerar tyvärr inte på mig... Det kan ju dock också vara så att du är gravid men att du inte börjat producera tillräckligt mycket hormon för att det skall märkas vid test än. Har läst att det kan ta max upp till 12 dagar innan ägget "kommer ner" och därefter kan det cirkulera ett par dagar innan det fäster. Om du har riktig tur så kanske det bara är så att du inte kan mäta det än... :)

Hur har det gått för dig? 

• che71
    Clara85 skrev 2013-07-10 10:38:04 följande:
    Hej,

Fy vilken otur du har. Menscykeln kan ju verkligen variera men vad jag förstått så varierar dagarna mellan ägglossning och mens inte särskilt mycket. De ligger oftast mellan 12-16 dagar. Är du säker på att du verkligen hade ägglossning? Jag får nämligen lika starkt utslag på ÄL-stickorna hela cykeln så de fungerar tyvärr inte på mig... Det kan ju dock också vara så att du är gravid men att du inte börjat producera tillräckligt mycket hormon för att det skall märkas vid test än. Har läst att det kan ta max upp till 12 dagar innan ägget "kommer ner" och därefter kan det cirkulera ett par dagar innan det fäster. Om du har riktig tur så kanske det bara är så att du inte kan mäta det än... :)

Hur har det gått för dig? 
    Hej!
    Ingen mens än.
    Så här har jag aldrig haft det förut.
    1 vecka efter BIM idag

Vi har gett upp hoppet för denna månad. Dr i Aten som håller i min immunbehandling(som vi var hos i våras efter alla missfall, där de testade mitt immunförsvar, som visade sig vara aggressivt) tror att det kan vara en cysta som bildats o som stör ÄL o menscykeln.
    Så eftersom jag inte har någon läkare här hemma som kan göra VUL på mig bara för att jag vill det så är det bara att vänta (går annars på RMC vid graviditet eftersom jag varit där på missfallsutredning o otaliga besök på KK akut i samband med alla missfall).
    Tiden rinner iväg..Obestämd
  • Clara85

Å din stackare, önskar dig verkligen all lycka till och att det skall bli er tur snart. 

Det är ju inte klokt att alla Sveriges gynmottagningar klappar igen i minst fyra veckor under sommaren... 

• che71
    Clara85 skrev 2013-07-11 19:22:05 följande:
    Å din stackare, önskar dig verkligen all lycka till och att det skall bli er tur snart. 

Det är ju inte klokt att alla Sveriges gynmottagningar klappar igen i minst fyra veckor under sommaren... 
    Tack snälla!
    Lycka till du själv också!
Svar på tråden ingen mens efter Pergotime?