• 8airam8

Dejt hemma hos mig

Och vad skall vi göra? Bor mitt ute på landet - alltså är det ont om aktiviteter runt omkring. Vi har träffats flera gånger, en gång här hemma och de andra gångerna hemma hos honom. Då har vi käkat, druckit lite vin, pratat och gosat i soffan. Gör det gärna även fortsättningsvis, men jag har inte samma resurser som honom. Han har superskön soffa som gjord för gosning, han har Netflix, har filmer som han laddat hem. Och jag har en plain old soffa, gamla sunkiga DVD:er och trökig tjock-TV. 

Så min fråga är; vad mer kan man hitta på mitt ute i skogen än soff-mys? Förutom sex, givetvis. Kan ju inte göka sig igenom hela kvällen Drömmer 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 15:23
    Vill tillägga att jag inte har varit singel på långt över ett decennium. Det här är obeträdd mark för mig.

• Svar på tråden Dejt hemma hos mig
  • Lena

Gå och plocka svamp och sen göra lyxiga smörgåsar?

• EnEnkelTulipan

*Ni kan laga mat tillsammans, gärna testa ett nytt recept som ni båda tycker låter gott Glad
    *Är det en fin kväll kan ni kan sitta utomhus och dela en flaska vin, käka jordgubbar och prata istället för att sitta inne i soffan och glo på film Flört
    *Gå en kvällspromenad, hålla handen och göra pauser för att kyssas Skrattande
    *Spela klädpoker Tungan ute

• Sibelle01
    EnEnkelTulipan skrev 2013-07-07 15:51:04 följande:
    *Ni kan laga mat tillsammans, gärna testa ett nytt recept som ni båda tycker låter gott Glad
    *Är det en fin kväll kan ni kan sitta utomhus och dela en flaska vin, käka jordgubbar och prata istället för att sitta inne i soffan och glo på film Flört
    *Gå en kvällspromenad, hålla handen och göra pauser för att kyssas Skrattande
    *Spela klädpoker Tungan ute

• 8airam8

Sitta ute och slappa med lite vin låter skönt. Kanske grilla något enkelt, det skulle visst vara fint väder när han kommer. Tack för era tips! 

Jag får lite prestationsångest serni. Vill ju att han skall mysa lika mycket här som jag gör hos honom Hjärta 

• snuppis

filmklassiker. tänd en massa ljuslyktor ute på gräset, fast nu är de ju rätt så ljust ute =/ och ha en picknick 

• 8airam8

Han är inte alldeles den romantiska typen. Mer den o-knussliga ;) Kommer efter jobbet, skall upp och jobba dagen efter igen. Men det lutar åt en sittning utomhus - ifall det inte blåser för illa.

• EnEnkelTulipan

Låter mysigt! Hoppas ni får en trevlig kväll!

8airam8 skrev 2013-07-07 22:56:16 följande:
    Han är inte alldeles den romantiska typen. Mer den o-knussliga ;) Kommer efter jobbet, skall upp och jobba dagen efter igen. Men det lutar åt en sittning utomhus - ifall det inte blåser för illa.

• EnEnkelTulipan

Men var glad för den känslan för den infinner sig väl nästan bara ibörjan när man träffar någon... och kanske när man ska gifta sig :)

• 8airam8

Det roliga (eller sorgliga) är att den man jag varit gift med, hade jag inte dessa känslor med. Vare sig när vi träffades eller när vi gifte oss. Konvenansäktenskap, antar jag. Det här är alldeles nytt, spännande, pirrigt, nervöst, osäkert och jag går som på glödande kol. Både skönt och otäckt Solig

• Johan70

Prata, prata, prata. Man behöver inte kolla på TV/film. Tvärtom, det är när man pratar som man märker om man verkligen passar för varandra. Laga mat tillsammans, spela ett spel, lägg ett pussel ihop eller något, och prata.

• cheese
    8airam8 skrev 2013-07-07 15:23:05 följande:
    Kan ju inte göka sig igenom hela kvällen Drömmer 
    Ät något gott oxo så har du en helt okej kväll som slår netflix med hästlängder.
  • 8airam8

Hade en mysig kväll. Tack för alla tips - vi pratade massor massor medan käket fixades, myste sedan i soffan. Det är så ljuvligt bara att ligga bredvid honom. Underbart. Vi klaffar så in i vassen!

Svar på tråden Dejt hemma hos mig