Så rädd för magcancer
Är 35 år fyllda och oroar mig dagligen för att jag har fått tjocktarmscancer. Min mage har alltid haft symtom på stressmage men från förra året kom det blod från tarmen så jag sökte mig till läkare. Slem har jag haft till och från under hela mitt liv så jag har inte reagerat nämnvärt på detta.
Prover togs och det hittades blod i ett av avföringsproverna. Det togs inflammationsprover men de visade negativt och efter att rektoskopi gjorts såg hon bara att jag var lite lättirriterad i första delen av tarmen men inget mer.
Nu väntar en koloskopi och jag är så fruktansvärt nervös.
Senaste månaden har blödningarna dock upphört men jag har så otroligt mycket slem från tarmen. Det kommer flera ggr dagligen med avföringen men även innan, efter eller bara enbart slem när jag går på toaletten.
Eftersom google är så upplysande och bra så är det ju i stort sätt bara cancer som kommer upp när man googlar och nu har jag sån dödsångest så det inte är klokt.
Har inga diarrer, inte ont i magen men detta konstanta slem som kommer i stora mängder varje dag flera ggr gör mig livrädd.
Någon som har några lugnande ord om detta?