• Anonym (Huvudvärken)

Möjligt att få ögonlocksplastik betald av landstinget?

På senare tid har jag haft jättejobbiga spänningar i pannan. Har känts som jag har ett spännband över pannan. Något som lett till huvudvärk titt som tätt. Jag misstänker att det kan hänga ihop med att jag har hängande övre ögonlock och att jag omedvetet höjer ögonbrynen och öppnar upp ögonen mer genom att spänna musklerna i pannan. 

Är det någon som känner igen detta? Går det att få såna besvär åtgärdade via landstinget?

• Svar på tråden Möjligt att få ögonlocksplastik betald av landstinget?
  • Anonym (Huvudvärken)
    GrodanHopp skrev 2013-07-07 22:39:52 följande:
    Min mamma hade exakt samma besvär och fick det betalt.
    Det lät lovande. Blev det bra ut efteråt? Blev det stor skillnad? Gjorde hon endast ögonlocken eller höjdes även ögonbrynen?

Kan nämna att jag i ren desperation (skulle utomlands och ville inte ha huvudvärk) testade Botox och så fort muskeln i pannan tvingades slappna av försvann huvudvärken. Men jag vill inte springa och injicera Botox konstant. Känns lite mysko när man förlorat kontrollen över en del av pannan. 
  • GrodanHopp

Dom fixade endast ögonlocket. Klippte av överhänget (nåja, dom la fina snitt och skar bort det)
    Det blev super bra verkligen! Hon hade ju blåmärken ett par dagar och svullnad med det försvann fort. Man kunde se tunna tunna ärr när hon blundade de första åren, men inte så att det syntes när hon blinkade. Idag ser man dom inte alls.

Hon blev genast mycket piggare eftersom att hon slapp gå runt och "lyfta pannan" hela tiden.
    Eftersom att jag ärvt min mammas ögonlocket så kommer även jag behöva ta bort "överhänget". Är sugen på att lyfta ögonbrynen redan nu för att se lite piggare ut, men eftersom att det bara är jag som ser det så låter jag bli ;)

• Anonym (?)
    GrodanHopp skrev 2013-07-07 23:26:15 följande:
    Dom fixade endast ögonlocket. Klippte av överhänget (nåja, dom la fina snitt och skar bort det)
    Det blev super bra verkligen! Hon hade ju blåmärken ett par dagar och svullnad med det försvann fort. Man kunde se tunna tunna ärr när hon blundade de första åren, men inte så att det syntes när hon blinkade. Idag ser man dom inte alls.

Hon blev genast mycket piggare eftersom att hon slapp gå runt och "lyfta pannan" hela tiden.
    Eftersom att jag ärvt min mammas ögonlocket så kommer även jag behöva ta bort "överhänget". Är sugen på att lyfta ögonbrynen redan nu för att se lite piggare ut, men eftersom att det bara är jag som ser det så låter jag bli ;)
    Är det i Stockholms län hon fått det fixat? Tror det brukar vara olika i olika landsting om man kan få det eller inte.
  • Anonym (karin)

har en släkting som fått det fixat, tror hon hör till östergötlands landsting. 

hon hade inte huvudvärk men det skymde hennes sikt, så då var det ok.  

Svar på tråden Möjligt att få ögonlocksplastik betald av landstinget?