• Solbruden

Hur tar ni hand om era naglar?

Vad gör ni med dem? Hur ofta gör ni det? har ni någon regelbunden procedur ni följer?

• Svar på tråden Hur tar ni hand om era naglar?
  • Mika86

Åh, jag klipper de inte, de går av, då filar jag de.
    Gör inget alls med de!

• isisisis

Jag har långa naglar....fick beröm för dem igår!
    Det blir jag glad över för jag har vart en kronisk nagelbitare i hela mitt liv....ända tills för 5 år sen.Då slutade jag!!!!
    Jag måste pyssla om dem -var 3:e dag ungefär.Annars blir det problem....och en fil med var jag än går! Utifall att olyckan är framme....har jag ingen fil...är risken att jag "jämnar till det själv" *S*
    Jag filar....har underlack med stärkande i....och ett bra nagellack...som får torka en dag innan jag tar ett extralager dan efter,på så sätt sitter lacket bra och naglarna blir hårda...

• JennieP

jag har långa naglar, men hade alltid tunna naglar tidigaresom alltid gick av. Men något hände under graviditetn och nu behöver jag knappt göra någonting de växer fort o formas bra, målar dem så de blir lite strakare det är allt.

Men har en känsla av de ryker när man börjar jobba igen

• Myran22

Jag filar mina naglar, "putter" tillbaks och smörjer nagelbanden och målar dom.
    Brukar fixa till fransk manekyr men nu det senaste så har jag bara använt ett blekande lack, har inte orkat göra nåt speciellt.
    Kan tillägga att jag har långa naglar och är lite stolt över det eftersom jag har bitit på naglarna tidigare.

• MINI25

går på manikyr en ggr/mån. Behöver det egentligen inte, men det är så mysigt att bli ompysslad.

Annars så klipper jag naglarna...har aldrig problem med nagelbanden.

• Annolunda

Olivolja brukar jag massera in naglar och nagelbanden och ett stärkand lack på det.

• Lodjuret

Jag förstärker dem med gelé 1ggr/mån och sedan så målar och dekorerar jag dem själv varannan vecka. Smörjer in nagelbanden så ofta jag kommer ihåg.

• felix mamma

jag använder något som heter super nail..den e jätte bra jag har långa fina naglar men den gör dom stakare och jag slipper småflisor som går av jämt...sen målar jag och filar å fiffla så ofta jag kan..det e så fint med vackra naglar

• Rhonda Breeze

Det nästa tipset jag har är att sluta handdiska! Vattnet och diskmedlet gör mina naglar jättesvaga.

...men då uppkommer andra problematiska oangelägenheter.... har inte riktigt hittat lösningen på det. Någon som har ett bra tips?

Svar på tråden Hur tar ni hand om era naglar?