• Mineralvatten

Söker recept på egen hårolja.

Hej allihopa!
    Är det någon som har ett bra recept på hårolja att göra själv?
    Jag menar ingen oljeinpackning utan en leave- in-oljeblandning.

• Svar på tråden Söker recept på egen hårolja.
  • Bonsaiii

Jag köper ekologisk kokosolja från kung markatta. Till för att laga mat men funkar till torr hud och hår. Man kan välja på med kokosdoft/smak eller neutral.

• Mineralvatten
    Bonsaiii skrev 2013-07-08 21:18:23 följande:
    Jag köper ekologisk kokosolja från kung markatta. Till för att laga mat men funkar till torr hud och hår. Man kan välja på med kokosdoft/smak eller neutral.
    aha ok, men kör du det som leave in efter duchen då?
  • Bonsaiii

Nej för jag har extremt torrt hår så jag använder det på torrt hår, men jag antar att man kan använda det som leave in. Jag tar en klick och smörjer ut i händerna (när håret är torrt) börjar i under håret i nacken och jobbar mig igenom håret och avslutar med "ytterhår" och toppar. Blir glansigt och fint :) Värt ett försök kanske? burken kostar ca 60kr och om det inte blir bra i ditt hår kan du använda resten av burken till matlagning :)

• Mineralvatten
    Bonsaiii skrev 2013-07-09 09:50:40 följande:
    Nej för jag har extremt torrt hår så jag använder det på torrt hår, men jag antar att man kan använda det som leave in. Jag tar en klick och smörjer ut i händerna (när håret är torrt) börjar i under håret i nacken och jobbar mig igenom håret och avslutar med "ytterhår" och toppar. Blir glansigt och fint :) Värt ett försök kanske? burken kostar ca 60kr och om det inte blir bra i ditt hår kan du använda resten av burken till matlagning :)
    ja det var ju väldigt överkomligt ;). de hårolje-bladningarna som man kan köpa är så dyra och så, speciellt om man som jag vill ha märken som inte är testade på djur. men jag ska försöka med den, tänkte blanda den med avocadoolja och ha lite rosmarin i burken för en godare doft =).
Svar på tråden Söker recept på egen hårolja.