Hur sent kan man anmäla en trafikolycka?
Min son krockade i december förra året med min bil.
Inte särskilt allvarlig då det bara uppstod lackskador både på min och den andra bilen, den han körde på var en kompis som körde sin mammas bil, båda pojkarna är 18 år.
Jag skrev ut en skadeanmälan några dagar efter olyckan och fyllde i mina försäkringsuppgifter och gav den till grabbarna så de skulle fylla i hur olyckan gått till osv.
Hörde sen inget och frågade min son om vad som hände med pappren, han sa att de fyllt i dem men att de var kvar hemma hos den andra killen och att den andra mamman skulle skicka in dem enligt min son.
Sedan har tiden gått och jag har ärligt talat nästan glömt bort det..
Idag när min son varit hemma hos kompisen så hade mamman fråga om vi skickat in skadeanmälan, det har vi ju inte eftersom jag lämnat ifrån mig pappren till dem!
Mamman vill nu att vi ska hitta på att olyckan hände nyligen eftersom det gått så lång tid (ca 7 månader!) sedan olyckan. Det vill inte jag, och anledningen till att olyckan skedde var bland annat att det var halt vilket inte är så trovärdigt i juli..
Så det jag undrar över är hur sent man kan anmäla en trafikolycka till försäkringsbolaget?
Den enda info jag hittar är att den ska göras "snarast" efter olyckan!