• Anonym (Så less)

Han slutade snusa och jag blir tokig!

Efter att ha snusat sen tidiga tonåren så bestämde sig pojkvännen för att sluta snusa. Det hade varit jättebra om han inte börjat feströka för att hålla nikotinsuget borta. För när han feströker så fortsätter han röka i flera dagar. som längst har han varit rökfri i 5 dagar. 

jag har bett honom börja snusa igen, men han vidhåller att han ska sluta med nikotin och det här är sista paketet cigaretter. Det var varit sista paketet cigaretter i snart ett halvår nu. jag vill inte ställa ulimatum, men jag börjar närma mig den nivån. Det blir ohållbart att leva ihop när han ständigt luktar cigarettrök. Jag reagerar inte med astma eller migrän på cigarettrök, jag tyckar dock det är otroligt otrevlig stank. Åka bil ihop blir ohållbart pga lukten.  

• Svar på tråden Han slutade snusa och jag blir tokig!
  • Kofot

Varken snus eller cigg är några hälsokurer men av två onda ting så är snus bättre.
    Det låter som om han har bytt ut ett nikotinberoende mot ett annat. Trist. Jag tycker du ska säga precis vad du tycker.

• Anonym (Så less)

Jag har sagt att jag hellre ser att han snusar än röker, han säger att det är svårare att sluta snusa än att sluta röka och han slutar röka ungefär en gång i veckan.

• Anonym (snusisen)

haha det sitt i hans vilja. Han är inte intresserad av att sluta.

• Anonym (Så less)

Jag har föreslagit det nikotinfria snuset, men han är så nöjd med att ha blivit av med grejer under överläppen och det är jättebra att han slutat snusa,

• Anonym (nikotintuggummi)
    Anonym (Så less) skrev 2013-07-10 15:51:28 följande:
    Jag har föreslagit det nikotinfria snuset, men han är så nöjd med att ha blivit av med grejer under överläppen och det är jättebra att han slutat snusa,
    Föreslå nikotinplåster eller nikotintuggummi istället för cigaretter som nikotinkälla, det använde min man när han slutade snusa. Och så övergick han till vanligt tuggummi ett tag, innan han bröt också den vanan.

Det GÅR att sluta, men din kille verkar inte riktigt ha viljan tycker jag. Och som sagt, av två onda ting är snusning flera gånger bättre än rökning.
  • Anonym (Så less)

Han använder nikotintuggummi och tabletter, men som sagt var det fungerar sådär- En stor nackdel är att många av hans aretskamrater röker samt flera av hans vänner och släktingar.

• Anonym (nikotintuggummi)
    Anonym (Så less) skrev 2013-07-10 16:04:10 följande:
    Han använder nikotintuggummi och tabletter, men som sagt var det fungerar sådär- En stor nackdel är att många av hans aretskamrater röker samt flera av hans vänner och släktingar.
    Förklara att du inte kan ha sex med någon som luktar cigarett ur munnen för att det är alldeles för avtändande på dig. Det kanske motiverar honom?
Svar på tråden Han slutade snusa och jag blir tokig!