• susannapanna

Vilket bord har ni till era sjuan-stolar?

Hej!

Jag är väldigt förtjust i Arne Jacobsons "sjuan"-stolar. Är inne på att köpa dem i färgad ask eller valnöt. Mitt nuvarande bord passar dock inte alls till dem. Är inte heller jättesugen på den klassiska superellipsen...

Så: vilket bord har NI till era sjuan? 

• Svar på tråden Vilket bord har ni till era sjuan-stolar?
  • susannapanna
    Pudel skrev 2013-07-08 22:02:07 följande:
    Superelips
    Hihi, kunde tänka mig det

Jag tycker det är ett fint bord, men det blir så "metalligt" med både stolar och bord med glansiga ben, tycker jag. 
  • Pudel

Jo, men det är lite granna en del av packetet med sjuanstolarna. Innan superelipsen hade jag ett 60-talsbord i teak. Svarta stolar, både nyköpta och gamla ärvda.

• Lindsey Egot the only one

Jag tycker enbart superelips är det enda bordet som faktiskt funkar till myran och sjuan stolarna. De är som gjorda för varann.
    Min mamma har vit superelips och svarta sjuan stolar. Hon hade en möbelaffär förut.

• Lindsey Egot the only one

Gurkburken
    Fast det är en jäkla skillnad på kopia och äkta när det gäller design. En klassiker som sjuan har man inte till vad som helst.

• susannapanna
    LindaEfraim skrev 2013-07-09 10:04:57 följande:
    Gurkburken
    Fast det är en jäkla skillnad på kopia och äkta när det gäller design. En klassiker som sjuan har man inte till vad som helst.
    I agree.

Men Asplund är ju inte heller vilket skrutt som helst  Var där igår och blev förälskad i mer än en sak. Bland annat en bordsspegel som tydligen inte går att köpa då det är en prototyp. Typiskt! 
  • ploffsan

Vi har ett bord i Alm från Larsson furniture. De säljer stolarna där också, men våra är ärvda.

Svar på tråden Vilket bord har ni till era sjuan-stolar?