• traveler

Vad ska man ha mellangrädden till

Matlagningsgrädden på 15% har sin plats. Också vispgrädden förstås men vad brukar du använda mellangrädden på 27% till. Jag kan inte hitta så många användningsområden. Det enda jag använder den till är potatisgratäng.

• Svar på tråden Vad ska man ha mellangrädden till
  • Venne

Visste inte ens att set fanns. Kanske för att folk som tror fett är livsfarligt ska köpa den istället för vispgrädde?

• Tjohalia03

Jag vet en diabetiker som använder den istället för vispgrädde. Annars vet jag inte...

Använder inte ens matlagningsgrädde, spär ut vispgrädde med mjölk istället.  

• Omogen citron

Jag använder den till jordgubbar. Det är lättare än att blanda vispgrädde och mjölk. Den är också god att ha i gratänger.

• Aniiee

Jag använder mellangrädde på precis samma sätt som jag använder vispgrädde. Vispgrädde fast lättare, liksom. TAr lite längre tid att vispa lite....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Mint

Har den en sån där konstig bismak som 36%-grädde har?

• traveler
    Mint skrev 2013-07-10 07:10:54 följande:
    Har den en sån där konstig bismak som 36%-grädde har?
    nej inte vad jag har upplevt
  • amia01

Vet inte. Men så köper jag aldrig något annat än vispgrädde heller.
    Varför betala för emulgeringsmedel, förtjockningsmedel, konserveringsmedel och vatten? Funkar lika bra att späda ut den vanliga vispgrädden med mjölk efter behov. Billigare, nyttigare och godare! Tycker alla varianter av "lättgrädde" har en hemsk bismak.

• BeanBag

Köper bara vispgrädde och späder. Alla lättvarianter smakar urk tycker jag.

• Fridayyy
    amia01 skrev 2013-07-10 08:12:22 följande:
    Vet inte. Men så köper jag aldrig något annat än vispgrädde heller.
    Varför betala för emulgeringsmedel, förtjockningsmedel, konserveringsmedel och vatten? Funkar lika bra att späda ut den vanliga vispgrädden med mjölk efter behov. Billigare, nyttigare och godare! Tycker alla varianter av "lättgrädde" har en hemsk bismak.

Samma här...gillar inte heller alla konstiga ämnen de slänger i.
  • scrapparlotta

Jag är väl konstig då, men jag använder i stort sett bara mellangrädden. Och det är inte för att jag vill ha ett magrare alternativ, utan det är för jag tycker den är godare. Jag tycker vanlig grädde är för fet, smakar bara fett och äckligt. Hjälper inte att man späder ut den med mjölk tycker jag.....det feta känns ändå. Kanske bara inbildning, men så tycker jag. 

Och vad jag använder den till? Ja allt som ni andra använder vanlig fet grädde till. Gratänger, såser, röror.....efterrätter osv.

Men verkar som jag är ganska ensam om att tycka såhär  

• Aniiee
    Fridayyy skrev 2013-07-10 08:25:17 följande:

Samma här...gillar inte heller alla konstiga ämnen de slänger i.
    Fast i alla fall arlas mellangrädde inehåller inget konstigt alls. Visst, det är mer än bara grädde men, de andra ingredienserna (Förutom grädde då) är; Kärnmjölk, syrad skummjölk och rödalgsextrakt. Så inga konstigheter, egentligen. Andra märken vet jag inte, det har jag inte kollat.

Men visst, man kan absolut bara blanda vanlig vispgrädde och mjölk, eller för all del vatten. Billigare än mällangrädde. Man kan ju alltid göra det här lilla exprementet: Tag 1 del vispgrädde och 0,6 delar helmjölk. Nästan samma fethalt som mellangrädde.... (Skiljer nån tiondels procent...) 
    Yaoi is the opiate of the fangirls
Svar på tråden Vad ska man ha mellangrädden till