• goteborgemma

Tips på exklusiv men billig 50års-present till min pappa?

Hej FL!

Min pappa fyller 50 år i slutet på sommaren och jag o min sambo försöker nu hitta en bra present till honom. 
    Går båda på akassa så försöker komma undan så billigt som möjligt...vi vill hitta en present eller upplevelse nära göteborg och har kollat lite sidor på nätet men hittar inget ännu

Är tacksam för alla förslag på vad vi kan hitta på som present??
  • Svar på tråden Tips på exklusiv men billig 50års-present till min pappa?
  • faithfully

Ge honom er tid och en upplevelse. Skulle han uppskatta en extra lyxig hemlagad middag och att ni sedan går ut på något ställe som spelar hans typ av musik? Eller att ni går på teater, klär upp er lite...

• Ramborg

Kontakta släktingar o vänner. Be dem skriva en liten hälsning, handskrivet. Fotografera breven. Gör en fotobok med breven och bilder från hela hans liv. Du kanske måste be hans släkt om bilder från när han var liten, och vännerna från ungdomstiden osv. När jag har gjort fotoböcker har jag beställt från icafoto och fujidirekt, och blivit mycket nöjd.

Det tar väldigt lång tid att sammanställa fotoboken, bara så du vet! Men det är ju din tid och ansträngning som är omtanken.

42.
  • Queeroverhere

Whiskey. Fin sort för 700 spänn. Kirrat!

• En ganska vanlig mamma

Bokenäs har fantastiskt fin anläggning... Vill ni inte boka in en weekend där kanske ni bara kan boka en middag där?

Hyr och paddla kanot med medgavs matsäck en vacker sommardag...

• modsey

vi gav en fotobok till min pappa ett år, en bok där vi scannat in foton från alla resor/högtider/ barnen och han. osv.
    Jättefin och uppskattad!

• goteborgemma
    Ramborg skrev 2013-07-09 01:22:08 följande:
    Kontakta släktingar o vänner. Be dem skriva en liten hälsning, handskrivet. Fotografera breven. Gör en fotobok med breven och bilder från hela hans liv. Du kanske måste be hans släkt om bilder från när han var liten, och vännerna från ungdomstiden osv. När jag har gjort fotoböcker har jag beställt från icafoto och fujidirekt, och blivit mycket nöjd.

Det tar väldigt lång tid att sammanställa fotoboken, bara så du vet! Men det är ju din tid och ansträngning som är omtanken.

Tack så mycket för alla tips! Riktigt bra allihopa...fick ett mail idag med erbjudanden från fujidirekt där jag kunde framkalla bilder för 0,79 :- styck till och med så ovanstående fungerar riktigt bra!!

Jag kollade lite på olika dealhemsidor också...har ju tidigare köpt en hel del på Letsdeal men jämfört med förut då det var riktigt bra upplevelser känns det som att det är mest näterbjudanden som jag kan hitta själv genom lite googlesökningar. Hittade en ny sida igår www.collectiveshopping.se som erbjuder samma upplägg med erbjudanden men verkar vara mer unika och exklusiva saker...Ska ta en titt där :)
  • goteborgemma
    En ganska vanlig mamma skrev 2013-07-09 19:20:17 följande:
    Bokenäs har fantastiskt fin anläggning... Vill ni inte boka in en weekend där kanske ni bara kan boka en middag där?

Hyr och paddla kanot med medgavs matsäck en vacker sommardag...

Låter mysigt men då vill jag ju ha med hela familjen också...blir några tusenlappar. Paddla kanot...ja han är ju inte så äventyrlig av sig så det hade nog varit ett bra avbrott i vardagen. Vet du var hyr man det och vad kostar det??
Svar på tråden Tips på exklusiv men billig 50års-present till min pappa?